A divat mint fogyasztói externália

A divatjavak fogyasztásának a normál javakéhoz képest számos sajátossága van; meghatározó az, hogy az érzelmek és a társadalmi hatások jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéshozatalt és hasznosságot, illetve hogy valamiféle kollektív fogyasztás történik. Ebből következően az egyén divatjószág i...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Kármen
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Kulcsszavak:Divat, Fogyasztás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57563
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A divatjavak fogyasztásának a normál javakéhoz képest számos sajátossága van; meghatározó az, hogy az érzelmek és a társadalmi hatások jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéshozatalt és hasznosságot, illetve hogy valamiféle kollektív fogyasztás történik. Ebből következően az egyén divatjószág iránti keresletét erősen meghatározza a többi, azonos stílusú terméket fogyasztó egyén száma – a divat így tehát egyfajta fogyasztási, hálózati externáliának tekinthető. Ennek feltárásához elsőként a divat vállalatgazdasági szerepét és hatását vizsgálom, majd a divatjavak fogyasztásának közgazdasági hátterét tanulmányozom. A divat terjedését és változását a klubok elmélete, a sznob és a bandwagon hatás érvényesülése, valamint a fogyasztói hasznosság alapján elemzem. Ezek a tényezők határozzák meg a divatjavakhoz kapcsolódó egyéni és piaci keresleti görbéket is, amelyek ismerete vállalatgazdasági szempontból releváns.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:254-272
ISBN:978-963-306-117-6