A bankrendszer és "stakeholderei" - verseny a bankszektorban

A piacgazdaság alapintézménye a verseny, amely nem öncélú, hanem a fogyasztók érdekeit szolgálja. A bankszektor speciális része a gazdaságnak, hiszen a pézközvetítés minden más vállalkozáshoz képest eltérő mértékű bizalmon alapul. Az ügyfelek vakon rábízzák pénzüket a pénzintézetekre, és bíznak abba...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Botos Katalin
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2006
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 5
A bankszektor és stakeholderei 5
Kulcsszavak:Bankügy - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5671
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A piacgazdaság alapintézménye a verseny, amely nem öncélú, hanem a fogyasztók érdekeit szolgálja. A bankszektor speciális része a gazdaságnak, hiszen a pézközvetítés minden más vállalkozáshoz képest eltérő mértékű bizalmon alapul. Az ügyfelek vakon rábízzák pénzüket a pénzintézetekre, és bíznak abban, hogy azt a kamatokkal együtt visszakapják. Ez indokolja a fogyasztóvédelem fokozott ellenőrzését. A prudenciális felügyelet, a biztonságos működés ellenőrzése során azonban nem zárható ki bizonyos ügyfélkörök érdeksérelme. A bankszektor versenyhelyzetének elemzéséhez be kell ágyazni a szektor tevékenységét a hazai gazdaságpolitikába. Elemezni kell a bankszektornak valamennyi „stakeholderéhez" való viszonyát, hiszen sajátos értelmezést kíván a szektornak, mint olyannak a versenyképességi elemzése. A bankok közötti verseny, a szolgáltatásokhoz való hozzáférés a vállalkozások szempontjából is lényeges, hiszen versenyelőnyt, de akár versenyhátrányt is okozhat a kialakított banki kapcsolat.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:8-21
ISSN:1588-8533