Kiválasztottság és információ

A tanulmány két különböző oldalról közelíti meg az információ jelenségét a gazdaságban. Először azt vizsgálja meg, hogy a matematika mit tud mondani a közgazdaságtannak az információ mérhetőségéről, természetéről és szerepéről döntési szituációkban. Másodszor pedig azzal foglalkozik, hogy a pszichol...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kuba Péter
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Információgazdaság
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5625
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány két különböző oldalról közelíti meg az információ jelenségét a gazdaságban. Először azt vizsgálja meg, hogy a matematika mit tud mondani a közgazdaságtannak az információ mérhetőségéről, természetéről és szerepéről döntési szituációkban. Másodszor pedig azzal foglalkozik, hogy a pszichológia szempontjából hogyan jelenik meg az információ a gazdasági folyamatokban. Mind a két megközelítésből egy-egy szűk témára koncentrál: a matematika tekintetében az aszimmetrikus információs játékelméletre, a pszichológia szempontjából az identitásra mint információs folyamatra, azon belül is a szociális identitásra, és ennek speciális dimenziójára a kiválasztottságra. Végül kapcsolódási pontot mutat fel a két speciális terület között az improduktív szignálok és kiválasztottság fogalmának segítségével, majd továbbgondolásra érdemes kérdéseket vet fel ezt a kapcsolódási pontot illetően.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:79-94
ISSN:1588-8533