A piaci algoritmusok és magatartásformák változásai az információgazdaságban

A magunk mögött hagyott 90-es évek a gazdaság legkülönfélébb területein szolgáltak meglepetésekkel. Szokatlan jelenségek sora bukkant fel, amelyek ellentmondtak mindannak, amit a tapasztalat és a közgazdasági tankönyvek alapján normálisnak, természetesnek fogadunk el. Hosszú listába szedhetnénk azok...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Hámori Balázs
Szabó Katalin
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Információgazdaság
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5624
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A magunk mögött hagyott 90-es évek a gazdaság legkülönfélébb területein szolgáltak meglepetésekkel. Szokatlan jelenségek sora bukkant fel, amelyek ellentmondtak mindannak, amit a tapasztalat és a közgazdasági tankönyvek alapján normálisnak, természetesnek fogadunk el. Hosszú listába szedhetnénk azokat a piaci újításokat, amelyek lényegesen megváltoztatják — gyakran éppen az ellenkezőjükre fordítják — a tranzakciók paramétereit. A tömegtermékek helyébe lépő, megrendelésre gyártott termékek éppúgy feladják a leckét az elemzőknek, mint magának a piactérnek az átalakulása. Új kérdéseket vetnek fel a vétel és eladás lebonyolításának eddig sohasem tapasztalt módozatai, vagy az új, dinamikus árazási mechanizmusok, amelyeket az információs technológiákra alapoznak. Tanulmányunkban a piac alapvető építő-köveiben és algoritmusaiban bekövetkezett változásokat mutatjuk be, kiindulva a csere tárgyának dematerializálódásából, a tranzakciók lebonyolításának digitalizálásán keresztül egészen az árazásig. Mindezekkel szoros összefüggésben kitérünk a piaci szereplők attitűdjeiben és viselkedésében tapasztalható új mozzanatokra is, különös tekintettel a bizalomra.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:43-78
ISSN:1588-8533