A Győri Modell - az egyetem, az ipar és a város együttműködési dimenziói
A tanulmányban egy magyar nagyváros, egy regionális központ, Győr fejlődési pályájának fontosabb jellemzőivel foglalkozunk. Felvázoljuk a város megújulásának súlypontjait, elemezzük a többi regionális központhoz mérten a helyzetét. Majd leírjuk azt a fejlesztési modellt, amelyben egy nagyvállalatra...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Térségek versenyképessége, intelligens szakosodása és újraiparosodása |
Kulcsszavak: | Triple-Helix modell, Gazdasági fejlődés - Magyarország, Gazdasági együttműködés - Magyarország |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/44073 |
Tartalmi kivonat: | A tanulmányban egy magyar nagyváros, egy regionális központ, Győr fejlődési pályájának fontosabb jellemzőivel foglalkozunk. Felvázoljuk a város megújulásának súlypontjait, elemezzük a többi regionális központhoz mérten a helyzetét. Majd leírjuk azt a fejlesztési modellt, amelyben egy nagyvállalatra és az ahhoz kapcsolódó vállalkozásokra, s ezek mellett egyre diverzifikáltabb, ipari, szolgáltatási szerkezetre épülő városi gazdaság miként képes a fejlesztéshez újabb erőforrásokat mozgósítani a helyi önkormányzat és az egyetem bevonásával. A Triple-Helix modell gyakorlati alkalmazásával illusztráljuk, hogy működhetnek az átmeneti, köztes – kelet-közép-európai – országokban is a posztmodern fejlesztési rendszerek, a maguk sajátossága és egyedisége mellett. The main aim of the study is to give an overview of the emergence of the Triple Helix Model in Győr, a regional centre and identifies the milestones of its renewal. The key factor of the city’s economy is the automotive industry. After introducing the conceptual theoretical framework of the Triple Helix Model focusing on the university’s role, the authors will highlight the city’s economy as a whole. The study will be continued by the characterization of the three pillars in the Model. First, the industrial part of the Model will be introduced which gives review of the automotive industry and its role in the city. The second pillar of the Model is the university – in the case of Győr, the role of Széchenyi István University will be emphasized. The third element of the Model is the city’s government which grants the framework to the infrastructure, movements and flow in the system of the Model and its actors. Finally, the study provides a critical approach related to the Model of Győr and presents some suggestions to its further improvements and implications. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 225-239 |
ISBN: | 978-963-315-290-4 |
ISSN: | 1588-8533 |