Triple Helix kapcsolatok a tudásmenedzsment szemszögéből

Az egyetemek tudásteremtésének majd a tudáselemek gazdasági hasznosításának problémája egyre inkább előtérbe kerül a tudásalapú gazdaságfejlesztéssel foglalkozók körében. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként lehet azonos kategóriákat használni az egyetem- kormányzat- gazdasági s...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lengyel Balázs
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2005
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés
Kulcsszavak:Tudásmenedzsment
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/36296
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az egyetemek tudásteremtésének majd a tudáselemek gazdasági hasznosításának problémája egyre inkább előtérbe kerül a tudásalapú gazdaságfejlesztéssel foglalkozók körében. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként lehet azonos kategóriákat használni az egyetem- kormányzat- gazdasági szférák újszerű kapcsolatát leíró Triple Helix modellben zajló tudásteremtés és a szektorok közti tudástranszfer leírására. A tudásmenedzsment szakirodalom hallgatólagos tudás terminológiájára alapozva röviden összefoglaljuk a dinamikus cégek tudásteremtésének és -transzferének legfontosabb elemeit. A modellek következtetéseit a továbbiakban kiterjesztjük az egyetemek tudásteremtésének jellemzésére. A vállalat és partnerei közötti tudástranszfer modelljének segítségével felvázoljuk a lehetőségét, hogy ezen elméleti alapokon épüljön a szektorok közötti tudástranszfer leírása. The problem of knowledge creation at universities and later on the economic utilization of knowledge elements has attracted growing attention among experts working in the field of economic development. The paper seeks an answer to the question of how the same categories can be used to describe knowledge creation and knowledge transfer among the different sectors taking place in the Triple Helix model that describes the novel relations among the spheres of university, government and economy. Based on the terminology of tacit knowledge applied by literature in knowledge management, the paper gives a brief summary of the most important elements in the knowledge creation and transfer of dynamic companies. Then the conclusions of the models are expanded to the description of knowledge creation by universities. Using the model of knowledge transfer among companies and their partners, the paper outlines how it is possible to establish the description of knowledge transfer among the different sectors on these theoretic foundations.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:293-311
ISSN:1588-8533