Az innovációs rendszer működtetése Magyarországon értékelések a TTI-szakterületen 2005-2012 között /
A kutatás – az innovációs rendszer megközelítésre építve – empirikus információk alapján összegzi, hogy Magyarországon a 2005 és 2012 közötti időszakban hogyan alkalmazták a tudomány-, technológia- és innovációpolitikai (TTI) szakterületen az intézményrendszeri tanulás egyik korszerű, az új közszfér...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Innovációs rendszerek : szereplők, kapcsolatok és intézmények |
Kulcsszavak: | Innováció, Kutatásfejlesztés - Magyarország |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/32841 |
Tartalmi kivonat: | A kutatás – az innovációs rendszer megközelítésre építve – empirikus információk alapján összegzi, hogy Magyarországon a 2005 és 2012 közötti időszakban hogyan alkalmazták a tudomány-, technológia- és innovációpolitikai (TTI) szakterületen az intézményrendszeri tanulás egyik korszerű, az új közszféra-menedzsment irányzat szerint is kiemelkedő fontosságú eszközét, a független értékelést. Az összegyűjtött információk szerint a hazai jogrendszerben az értékelés keretei adottak, a szakterületre vonatkozó stratégiai dokumentumok alapján a független értékelésekre vonatkozó elképzelések lassú fejlődést mutatnak. A TTI-szakterület kormányzását közvetlenül is érintő, menedzsment- illetve folyamat-értékelésekből 2007 és 2010 között kilencet is végrehajtottak, és átfogó értékelésre, illetve a közvetlen támogatások értékelésére vállalkozó munkákra is bőven akad példa a vizsgált időszakban. A kutatás a független értékeléseket a gazdaságpolitikai támogatási logika szerint tekinti át, rámutatva, hogy a megindult fejlődés ellenére az értékelések innovációs rendszert javító potenciáljának a kihasználása egyelőre alacsony fokú. The presented research – building on the innovation systems approach – empirically analyses how independent evaluation, an important means for institutional learning, was used in Hungary between 2005 and 2012 in the field of science, technology and innovation policy. Based on the collected information, the framework for evaluations is present in the Hungarian legal system and according to the STI-related strategic documents, the concepts about independent evaluation are slowly developing. Between 2007 and 2010 nine evaluation exercises were carried out directly concerning the governance of the the fileds science, technology and innovation. There are examples of comprehensive evaluations and evaluations of the direct support schemes as well. The research reviews independent evaluations following the logic of policy support. The paper concludes that despite the started and observable development, the potential of evaluations to boost the innovation system is yet to be exploited. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 219-243 |
ISSN: | 1588-8533 |