A közlekedéspolitikától a decoupling-on át az áruszállító ingavonatokig
Az Európai Unióban az áruszállítási teljesítmények növekedési üteme meghaladja, a személyközlekedési teljesítményeké pedig tartósan megközelíti a gazdasági növekedés ütemét. A közlekedés az egyik oldalon a társadalom és gazdaság fejlődésének fontos alapeleme: a gazdasági igényeket kiszolgálja, az em...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa |
Kulcsszavak: | Közlekedéspolitika |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/29207 |
Tartalmi kivonat: | Az Európai Unióban az áruszállítási teljesítmények növekedési üteme meghaladja, a személyközlekedési teljesítményeké pedig tartósan megközelíti a gazdasági növekedés ütemét. A közlekedés az egyik oldalon a társadalom és gazdaság fejlődésének fontos alapeleme: a gazdasági igényeket kiszolgálja, az emberek számára szabadságot, magas életminőséget biztosít, a másik oldalon ökológiai károkat okoz, emberi életet és egészséget veszélyeztet. A korszerű közlekedéspolitika, így a magyar Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia is már törekszik a környezet megóvására, a közlekedési munkamegosztásban a komodalitáson keresztül juttatja érvényre a leválasztás elvét, azaz a közlekedésen belül gyengíti a „környezeti rossz" és a „gazdasági jó" közötti kapcsolatot. A leválasztási eljárások egyike a vasút kereskedelmi sebességének a növelése áruszállító ingavonatok üzemeltetésével, ami egyúttal a vasút versenyképességét is javítja. In the European Union the rate of growth of the good transportation's output is superior, one of the passenger transportation's output comes up to the rate of the economic growth. The development of transportation provides a greater level of individual and economic mobility for people, it makes possible for them to utilize along with developing service standards the community transportation services, thereby reducing the environmental load and that accompanying individual transportation. The modern transport policy, so the Hungarian Unified Transportation Development Strategy (UTDS) aims at the protection of environment, in the modal split the decoupling principle is enforcing by the co-modality, that is to say the UTDS reduces the dependency between "environmental bads" and "economic goods" within the transport. One of the decoupling methods is the increase of commercial speed of railway transport with the operation of freight shuttle trains, at the same time raising his competitiveness. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 224-234 |
ISSN: | 1588-8533 |