Projektek az általános iskolai idegennyelv-oktatásban

A bevezetőben kitértem a modern oktatás új kihívásaira, amely szerint a nyelvoktatás céljai közé is fel kell vennünk az élethosszig tartó tanulásra való felkészítést. A mai diáknak meg kell tanulnia felelősséget vállalnia a tudásért, illetve annak megszerzéséért. A projektmódszer nagyon hatékonyan s...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Márkó Katalin
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2007
Sorozat:Módszertani közlemények 47 No. 4
Kulcsszavak:Neveléstudomány, Nyelvtudomány
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/28853
LEADER 02175nab a2200193 i 4500
001 acta28853
005 20210219155004.0
008 161017s2007 hu o 0|| hun d
022 |a 1219-0608 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Márkó Katalin 
245 1 0 |a Projektek az általános iskolai idegennyelv-oktatásban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Márkó Katalin 
260 |c 2007 
300 |a 158-161 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 47 No. 4 
520 3 |a A bevezetőben kitértem a modern oktatás új kihívásaira, amely szerint a nyelvoktatás céljai közé is fel kell vennünk az élethosszig tartó tanulásra való felkészítést. A mai diáknak meg kell tanulnia felelősséget vállalnia a tudásért, illetve annak megszerzéséért. A projektmódszer nagyon hatékonyan segít ebben, hiszen azért, amit együtt terveztünk és hajtottunk végre, együtt kell vállalnunk a felelősséget. A nyelvtanulásra kivetítve fogalmazhatunk úgy is, hogy csak az fog eredményesen elsajátítani egy nyelvet, aki felfogja a tanulás során, hogy saját magának is felelősséget kell vállalnia a sikerért, így hajlandó a nyelvórán kívül is gyakorolni, sőt keresi ennek a lehetőségét, a gyakorlás során pedig kialakítja azokat a tanulási stratégiákat, amelyeknek a segítségével aztán később önállóan is tudja nyelvtudását fejleszteni, céljaihoz igazítani, szinten tartani. Mindez persze nem azt jelenti, hogy a nyelvoktatás ezentúl csak projektmunka keretein belül folyhat, inkább csak annyit, ha a feltételek adva vannak, a tanterv megengedi, a tanulók elég tapasztalattal rendelkeznek, kapjanak lehetőséget olyan jellegű önálló munkára, amelyben kipróbálhatják a megszerzett nyelvi ismereteiket. A szisztematikus nyelvi munka (szókincstanulás, nyelvtani ismeretek gyakorlása, készségek fejlesztése) és a projektmunka - mindezek kipróbálása, alkalmazása - jól kiegészíthetik egymást a tanév során. 
695 |a Neveléstudomány, Nyelvtudomány 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/28853/1/modszertani_047_004_158-161.pdf  |z Dokumentum-elérés