Projektek az általános iskolai idegennyelv-oktatásban
A bevezetőben kitértem a modern oktatás új kihívásaira, amely szerint a nyelvoktatás céljai közé is fel kell vennünk az élethosszig tartó tanulásra való felkészítést. A mai diáknak meg kell tanulnia felelősséget vállalnia a tudásért, illetve annak megszerzéséért. A projektmódszer nagyon hatékonyan s...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2007
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
47 No. 4 |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány, Nyelvtudomány |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/28853 |
LEADER | 02175nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta28853 | ||
005 | 20210219155004.0 | ||
008 | 161017s2007 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1219-0608 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Márkó Katalin | |
245 | 1 | 0 | |a Projektek az általános iskolai idegennyelv-oktatásban |h [elektronikus dokumentum] / |c Márkó Katalin |
260 | |c 2007 | ||
300 | |a 158-161 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 47 No. 4 | |
520 | 3 | |a A bevezetőben kitértem a modern oktatás új kihívásaira, amely szerint a nyelvoktatás céljai közé is fel kell vennünk az élethosszig tartó tanulásra való felkészítést. A mai diáknak meg kell tanulnia felelősséget vállalnia a tudásért, illetve annak megszerzéséért. A projektmódszer nagyon hatékonyan segít ebben, hiszen azért, amit együtt terveztünk és hajtottunk végre, együtt kell vállalnunk a felelősséget. A nyelvtanulásra kivetítve fogalmazhatunk úgy is, hogy csak az fog eredményesen elsajátítani egy nyelvet, aki felfogja a tanulás során, hogy saját magának is felelősséget kell vállalnia a sikerért, így hajlandó a nyelvórán kívül is gyakorolni, sőt keresi ennek a lehetőségét, a gyakorlás során pedig kialakítja azokat a tanulási stratégiákat, amelyeknek a segítségével aztán később önállóan is tudja nyelvtudását fejleszteni, céljaihoz igazítani, szinten tartani. Mindez persze nem azt jelenti, hogy a nyelvoktatás ezentúl csak projektmunka keretein belül folyhat, inkább csak annyit, ha a feltételek adva vannak, a tanterv megengedi, a tanulók elég tapasztalattal rendelkeznek, kapjanak lehetőséget olyan jellegű önálló munkára, amelyben kipróbálhatják a megszerzett nyelvi ismereteiket. A szisztematikus nyelvi munka (szókincstanulás, nyelvtani ismeretek gyakorlása, készségek fejlesztése) és a projektmunka - mindezek kipróbálása, alkalmazása - jól kiegészíthetik egymást a tanév során. | |
695 | |a Neveléstudomány, Nyelvtudomány | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/28853/1/modszertani_047_004_158-161.pdf |z Dokumentum-elérés |