Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél /

A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van sz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Margitics Ferenc
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2005
Sorozat:Módszertani közlemények 45 No. 4
Kulcsszavak:Neveléstudomány, Pszichológia
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően, de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:145-162
ISSN:1219-0608