Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél /
A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van sz...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2005
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
45 No. 4 |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány, Pszichológia |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724 |
Tartalmi kivonat: | A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően, de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 145-162 |
ISSN: | 1219-0608 |