Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése

A tömeges nyílt online kurzusok (Massive Open Online Courses, MOOC) olyan távoktatási képzések, amelyek a résztvevők nagy számával és heterogenitásával, valamint a magas lemorzsolódási aránnyal tűnnek ki. Mindezek megnehezítik a résztvevők előrehaladásának nyomon követését. Jelen kutatás során egy f...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Csányi Róbert
Lőrincz Mónika Mária
Molnár Gyöngyvér
Format: Article
Published: 2024
Series:INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 24 No. 1
Subjects:
doi:10.22503/inftars.XXIII.2024.1.2

mtmt:35052606
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/33244
LEADER 02193nab a2200241 i 4500
001 publ33244
005 20240617163600.0
008 240617s2024 hu o 000 hun d
022 |a 1587-8694 
024 7 |a 10.22503/inftars.XXIII.2024.1.2  |2 doi 
024 7 |a 35052606  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Csányi Róbert 
245 1 0 |a Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Csányi Róbert 
260 |c 2024 
300 |a 34-55 
490 0 |a INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT  |v 24 No. 1 
520 3 |a A tömeges nyílt online kurzusok (Massive Open Online Courses, MOOC) olyan távoktatási képzések, amelyek a résztvevők nagy számával és heterogenitásával, valamint a magas lemorzsolódási aránnyal tűnnek ki. Mindezek megnehezítik a résztvevők előrehaladásának nyomon követését. Jelen kutatás során egy felnőttképzési környezetben megvalósított, tömeges nyílt online kurzus résztvevőinek (N = 7760) tanulói profiljait vizsgáltuk. A tanulói profilok meghatározását a résztvevők tanulási aktivitásának alapján végeztük el, amelyhez látens profil (Latent Profile Analysis, LPA) elemzést használtunk. A résztvevők aktivitása, kurzus iránti elkötelezettsége a kurzus első felében jelentős mértékben, a második felében csak kis mértékben csökkent. A kurzus záróvizsgáján való sikerességet legnagyobb mértékben a tananyagban való előrehaladás határozta meg. A résztvevők aktivitása alapján kilenc tanulói profilt azonosítottunk, amelyek két nagyobb kategóriába sorolhatók. A tanulói profilok egy része esetén a záróvizsgán nyújtott teljesítmény arányos volt a résztvevők aktivitásával, más részüknél nem állt fenn ez az összefüggés. A tanulói profilok azonosítása megalapozhatja a személyre szabott oktatás lehetőségét. 
650 4 |a Oktatástudomány 
700 0 1 |a Lőrincz Mónika Mária  |e aut 
700 0 1 |a Molnár Gyöngyvér  |e aut 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/33244/1/inftars.XXIV.2024.1.2.pdf  |z Dokumentum-elérés