Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése
A tömeges nyílt online kurzusok (Massive Open Online Courses, MOOC) olyan távoktatási képzések, amelyek a résztvevők nagy számával és heterogenitásával, valamint a magas lemorzsolódási aránnyal tűnnek ki. Mindezek megnehezítik a résztvevők előrehaladásának nyomon követését. Jelen kutatás során egy f...
Saved in:
Main Authors: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2024
|
Series: | INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT
24 No. 1 |
Subjects: | |
doi: | 10.22503/inftars.XXIII.2024.1.2 |
mtmt: | 35052606 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/33244 |
LEADER | 02193nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ33244 | ||
005 | 20240617163600.0 | ||
008 | 240617s2024 hu o 000 hun d | ||
022 | |a 1587-8694 | ||
024 | 7 | |a 10.22503/inftars.XXIII.2024.1.2 |2 doi | |
024 | 7 | |a 35052606 |2 mtmt | |
040 | |a SZTE Publicatio Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Csányi Róbert | |
245 | 1 | 0 | |a Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése |h [elektronikus dokumentum] / |c Csányi Róbert |
260 | |c 2024 | ||
300 | |a 34-55 | ||
490 | 0 | |a INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT |v 24 No. 1 | |
520 | 3 | |a A tömeges nyílt online kurzusok (Massive Open Online Courses, MOOC) olyan távoktatási képzések, amelyek a résztvevők nagy számával és heterogenitásával, valamint a magas lemorzsolódási aránnyal tűnnek ki. Mindezek megnehezítik a résztvevők előrehaladásának nyomon követését. Jelen kutatás során egy felnőttképzési környezetben megvalósított, tömeges nyílt online kurzus résztvevőinek (N = 7760) tanulói profiljait vizsgáltuk. A tanulói profilok meghatározását a résztvevők tanulási aktivitásának alapján végeztük el, amelyhez látens profil (Latent Profile Analysis, LPA) elemzést használtunk. A résztvevők aktivitása, kurzus iránti elkötelezettsége a kurzus első felében jelentős mértékben, a második felében csak kis mértékben csökkent. A kurzus záróvizsgáján való sikerességet legnagyobb mértékben a tananyagban való előrehaladás határozta meg. A résztvevők aktivitása alapján kilenc tanulói profilt azonosítottunk, amelyek két nagyobb kategóriába sorolhatók. A tanulói profilok egy része esetén a záróvizsgán nyújtott teljesítmény arányos volt a résztvevők aktivitásával, más részüknél nem állt fenn ez az összefüggés. A tanulói profilok azonosítása megalapozhatja a személyre szabott oktatás lehetőségét. | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
700 | 0 | 1 | |a Lőrincz Mónika Mária |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Molnár Gyöngyvér |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/33244/1/inftars.XXIV.2024.1.2.pdf |z Dokumentum-elérés |