A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja – olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében
A tanulási célú szövegek olvasása a gyakorlott olvasó számára is jelenthet kihívást (Palincsar és Brown, 1984). A nehézséget okozó szövegek megértésére, az azokban való tájékozódásra jó megoldás az olvasási stratégiák használata. Mivel a tanárok is olvasók, és metakognitív tudásuk a szövegértésről h...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Tary Blanka Molnár Edit Katalin |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2022
|
Sorozat: | ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA
32 No. 5 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2022.5.57 |
mtmt: | 33134850 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/28245 |
Hasonló tételek
-
A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja - olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében
Szerző: Tary Blanka, et al.
Megjelent: (2022) -
A MARSI-R kérdőív kipróbálása és az olvasási stratégiahasználat feltárása 5–8. évfolyamon
Szerző: Tary Blanka, et al.
Megjelent: (2024) -
Az anya- és idegen nyelvi olvasás egyes aspektusainak vizsgálata tanárok és tanárjelöltek körében
Szerző: Tary Blanka
Megjelent: (2024) -
Anya-, illetve idegen nyelvi szövegértés vizsgálata pedagógusok véleményének tükrében
Szerző: Tary Blanka
Megjelent: (2021) -
Olvasási stratégiák
Szerző: Bagi Anasztázia
Megjelent: (2020)