A családi minta fontossága – szülő és gyermek médiahasználata a COVID-19 idején
Manapság a gyermekek is már médiahasználónak minősülnek, ezt a folyamatot pedig csak tovább gyorsította a COVID–19 világjárvány megjelenése, például az online oktatásra való átállással. Kutatásunk célja a szülői attitűd megvizsgálása volt a gyermekük médiahasználati szokásaira, illetve annak szabály...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2023
|
Sorozat: | ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA
33 No. 1-2 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/iskkult.2023.1-2.93 |
mtmt: | 33780885 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/28054 |
LEADER | 02530nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ28054 | ||
005 | 20230809085632.0 | ||
008 | 230809s2023 hu o 0|| Magyar d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/iskkult.2023.1-2.93 |2 doi | |
024 | 7 | |a 33780885 |2 mtmt | |
040 | |a SZTE Publicatio Repozitórium |b hun | ||
041 | |a Magyar | ||
100 | 2 | |a Szabó-Prievara Dóra Katalin | |
245 | 1 | 2 | |a A családi minta fontossága – szülő és gyermek médiahasználata a COVID-19 idején |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabó-Prievara Dóra Katalin |
260 | |c 2023 | ||
300 | |a 93-110 | ||
490 | 0 | |a ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA |v 33 No. 1-2 | |
520 | 3 | |a Manapság a gyermekek is már médiahasználónak minősülnek, ezt a folyamatot pedig csak tovább gyorsította a COVID–19 világjárvány megjelenése, például az online oktatásra való átállással. Kutatásunk célja a szülői attitűd megvizsgálása volt a gyermekük médiahasználati szokásaira, illetve annak szabályozási elveire vonatkozóan. Különösen arra voltunk kíváncsiak, mennyiben változott a korábbi használat a világjárvány ideje alatt. Összesen 30 fővel készült interjú, melyből 15 szülő (5 fő óvodás, 5 fő általános iskolás és 5 fő serdülőkorú gyermek szülője). Az adatgyűjtésre 2022 tavaszán került sor. A család digitális eszközökkel való felszereltsége, a használat mértéke és a használatra vonatkozó szabályok álltak elsősorban a kérdések fókuszában. Eredményeink alapján megállapítható, hogy a gyermekek életkorának előrehaladtával változik a preferált eszköz. Az óvodások esetén a televíziónézés a fő tevékenység, míg később az okostelefon és a saját számítógép, laptop veszi át a helyét. A médiahasználat intenzitása az életkorral emelkedik, a COVID–19 világjárvány alatt pedig tovább fokozódott a gyermekek médiahasználata; ezzel egyidőben csökken a szülői kontroll és a médiahasználat szabályozása. Holott a szülőktől látott minta (különösen általános iskolás korban) jelentős hatással van a gyermek saját szokásainak kialakítására. A szabályozásnak nemcsak a digitális tartalom mennyiségére, hanem annak minőségére és a fogyasztás körülményeire is ki kellene térnie. | |
650 | 4 | |a Egészségtudományok | |
700 | 0 | 1 | |a Nádudvari Gabriella Erika |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/28054/1/iskolakultura_2023_01-02_093-110.pdf |z Dokumentum-elérés |