A politikusok médialogikája a közösségi oldalakon Facebook és Twitter kutatás /

A politikai kommunikáció és a médiatudomány kutatói rendszeresen hivatkoznak a médialogikára, ami leegyszerűsítve a média hírszelekciós mechanizmusát, valamint a politikusok mediatizálódásának természetét hivatott magyarázni. A médialogika napjainkban újra népszerű témává vált a horizontális média (...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Merkovity Norbert
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Primaware Kiadó Szeged 2014
Sorozat:Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában
Tárgyszavak:
mtmt:2746958
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/27990
LEADER 02272naa a2200229 i 4500
001 publ27990
005 20230731101622.0
008 230731s2014 hu o 0|| Magyar d
020 |a 9789631204933 
024 7 |a 2746958  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a Magyar 
100 1 |a Merkovity Norbert 
245 1 2 |a A politikusok médialogikája a közösségi oldalakon  |h [elektronikus dokumentum] :  |b Facebook és Twitter kutatás /  |c  Merkovity Norbert 
260 |a Primaware Kiadó  |b Szeged  |c 2014 
300 |a 28 
300 |a 165-192 
490 0 |a Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában 
520 3 |a A politikai kommunikáció és a médiatudomány kutatói rendszeresen hivatkoznak a médialogikára, ami leegyszerűsítve a média hírszelekciós mechanizmusát, valamint a politikusok mediatizálódásának természetét hivatott magyarázni. A médialogika napjainkban újra népszerű témává vált a horizontális média (pl. közösségi oldalak) megjelenésével, szükségessé téve az elmélet újbóli áttekintését. A politikai kommunikációban ez a kérdés úgy merül fel, hogy a politikusok milyen logikát használnak akkor, amikor a közösségi oldalakon kommunikálnak. Továbbra is a hagyományos médialogika érvényesül vagy egy újfajta logika mentén használják ezeket az oldalakat? Tanulmányunkban tíz országot átölelő Facebook-kutatás releváns eredményeit mutatjuk be. Azt kívánjuk alátámasztani, hogy a hagyományos médialogika továbbra is meghatározó a politikusok kommunikációjában, de egy új logika is érezteti a hatását. A fejezet első részében a médialogika hagyományos és horizontális médiáról szóló fontosabb tudományos diskurzusait tekintjük át, míg a második felében ismertetjük az ausztrál, az osztrák, a brit, a horvát, az ír, a kanadai, a magyar, a montenegrói, a svájci és az új-zélandi parlamenti képviselők Facebook használatáról, valamint az ausztrál, az osztrák és a magyar politikusok Twitter használatáról készült kutatás eredményeit. 
650 4 |a Politikatudomány 
650 4 |a Média és kommunikáció 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/27990/1/2746958.pdf  |z Dokumentum-elérés