TDK Műhelytanulmányok A magyar felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók motivációjának vizsgálata /
Jelen kutatás a külföldi hallgatók motivációjával foglalkozik ország és intézményválasztás szempontjából. A téma aktualitását tekintve nagyon kurrens, hiszen a felsőoktatás nemzetköziesedésével a mobilitásban részt vevő hallgatók száma egyre inkább nő. A kutatás célja, hogy fényt derítsen a külfö...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
Szeged
2015
|
Sorozat: | TDK Műhelytanulmányok II. szám - „Első szárnypróbálgatások”
II. szám |
mtmt: | 3078262 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/16279 |
Tartalmi kivonat: | Jelen kutatás a külföldi hallgatók motivációjával foglalkozik ország és intézményválasztás szempontjából. A téma aktualitását tekintve nagyon kurrens, hiszen a felsőoktatás nemzetköziesedésével a mobilitásban részt vevő hallgatók száma egyre inkább nő. A kutatás célja, hogy fényt derítsen a külföldi hallgatók motivációjára, a Szegedi Tu- dományegyetemen. A kutatás előtti feltételezések kvalitatív fókuszcsoportos megkérdezések után alátámasztásra kerültek, miszerint az ország vonzereje, a referenciacsoportok, az isme- retek szerzése és a magyar diploma értéke motiválták leginkább a megkérdezett hallgatókat. Kvantitatívkutatás során faktorelemzés segítségével került meghatározásra, hogy milyen fak- torok alakítják a külföldi hallgatók motivációját. A kérdőíves kutatás szerint ezek a faktorok, a referenciacsoportok, az önmegvalósítás, a kultúra és a világ megismerése, a letelepedés és a diploma által szerzett tudás. A kutatás eredményei által egy tisztább képet kaphatunk a külföldi hallgatók az intéz- ménybe és Magyarországra való érkezésének motivációjáról. A jelen kutatás alapját képez- heti további kutatások lefolytatásának, mely a külföldi hallgatók motivációját vizsgálja. Kulcsszavak: marketing, motiváció, felsőoktatás, mobilitás |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 21-38 |
ISBN: | 9789633064160 |