Nemzetközi hallgatói motivációk, elvárások, elégedettség és lojalitás – kvalitatív longitudinális kutatás a Szegedi Tudományegyetemen mesterképzést végzett hallgatók körében

Napjainkban a szakirodalom jelentősen megszaporodott felsőoktatási témakörben, azonban a korábbi kutatások között csupán elvétve találunk kvalitatív longitudinális felméréseket. Jelen kutatás a nemzetközi hallgatók motivációit, elvárásait, elégedettségét és lojalitását vizsgálja a Magyarországon, eg...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kéri Anita
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:VEZETÉSTUDOMÁNY 50 No. 1
doi:10.14267/VEZTUD.2019.01.04

mtmt:30416377
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/16278
LEADER 02539nab a2200205 i 4500
001 publ16278
005 20190729144323.0
008 190729s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 0133-0179 
024 7 |a 10.14267/VEZTUD.2019.01.04  |2 doi 
024 7 |a 30416377  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kéri Anita 
245 1 0 |a Nemzetközi hallgatói motivációk, elvárások, elégedettség és lojalitás – kvalitatív longitudinális kutatás a Szegedi Tudományegyetemen mesterképzést végzett hallgatók körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kéri Anita 
260 |c 2019 
300 |a 41-53 
490 0 |a VEZETÉSTUDOMÁNY  |v 50 No. 1 
520 3 |a Napjainkban a szakirodalom jelentősen megszaporodott felsőoktatási témakörben, azonban a korábbi kutatások között csupán elvétve találunk kvalitatív longitudinális felméréseket. Jelen kutatás a nemzetközi hallgatók motivációit, elvárásait, elégedettségét és lojalitását vizsgálja a Magyarországon, egy adott felsőoktatási intézményben eltöltött idő alatt. A felsőoktatási programok hosszára való tekintettel az előbbiekben felsorolt tényezőket a kutatás fázisainak megfelelően külön-külön vizsgálta a szerző. A tanulmány kvalitatív kutatási módszertanra, mélyinterjúk sorozatára támaszkodik. Egy átfogó kutatás egy részét mutatja be a cikkben, melyben a mesterképzést végzett nemzetközi hallgatók eredményeire fekteti a hangsúlyt. A longitudinális interjúkat manuálisan elemezte. Arra a következtetésre jutott, hogy a hallgatók többsége intrinzik motivációval rendelkezik, elvárásaik leginkább az oktatáshoz kapcsolódnak, sem mint az iskolán kívüli élethez, többségük pedig elégedett az egyetemmel és a tanulási környezettel. Lojalitásuk abban mutatkozik meg, hogy legtöbbjük hajlandó az egyetemet ismerőseinek és barátainak ajánlani. Mi több, sokan a megkérdezettek közül ezt már meg is tették. A kutatási eredmények azt jelzik, hogy elengedhetetlen a külföldi hallgatók ország- és egyetemspecifikus vizsgálata annak érdekében, hogy meg lehessen érteni a pontos igényeiket. Ezen felül pedig a motivációkat, elvárásokat, elégedettséget és lojalitást együttesen kell vizsgálni, ám a hallgató tanulmányainak megfelelően, különböző fázisokban, lehetőség szerint longitudinálisan. 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/16278/1/KeriAnita_Vezetestudomany2019januar.pdf  |z Dokumentum-elérés