Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás
A 19. és 20. század oktatási statisztikáit és szociológiai felméréseit legtöbbször a kvantitatív szemléletű neveléstörténet/oktatástörténet/pedagógiatörténet használja fel. Tanulmányom a népszámlálási adatsorok kvalitatív területen való felhasználhatóságát kívánja bemutatni, akadémiai közösségek, ha...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 10 |
Kulcsszavak: | Történeti statisztika, Népszámlálás - módszer, Prozopográfia |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70776 |
LEADER | 01548nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc70776 | ||
005 | 20220113083529.0 | ||
008 | 220113s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Nagy Péter Tibor | |
245 | 1 | 0 | |a Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás |h [elektronikus dokumentum] / |c Nagy Péter Tibor |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 58-69 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 31 No. 10 | |
520 | 3 | |a A 19. és 20. század oktatási statisztikáit és szociológiai felméréseit legtöbbször a kvantitatív szemléletű neveléstörténet/oktatástörténet/pedagógiatörténet használja fel. Tanulmányom a népszámlálási adatsorok kvalitatív területen való felhasználhatóságát kívánja bemutatni, akadémiai közösségek, hallgatói vagy tanulói csoportok leírására, mely számos előnnyel jár. A prozopográfia módszertana különösen alkalmas az egyetemi oktatók változási folyamatainak bemutatására, összekötve az elemzést a biográfiai adatokkal. Az egyéni életút elemzése tipikus kvalitatív munka, de a konkrét életútra és a hasonló életutakra vonatkozó statisztikai elemzések itt is segíthetnek az interpretációban. | |
695 | |a Történeti statisztika, Népszámlálás - módszer, Prozopográfia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70776/1/iskolakultura_2021_010_058-069.pdf |z Dokumentum-elérés |