A házi feladat szerepe a tanulási környezet alakításában a Komplex Alapprogram fejlesztési tapasztalatai /
Tanulmányunk egyrészt bemutatja, hogy az iskolai házi feladat témakörével foglalkozó nemzetközi szakirodalom milyen koncepciók mentén vizsgálja a házi feladat szerepét az tanulói eredményesség növelése, illetve az esélyegyenlőség biztosítása érdekében. Másrészt felvázoljuk, hogy a házi feladat kérdé...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 9 |
Kulcsszavak: | Oktatási módszer, Pedagógiai kutatás, Tanulói eredményesség |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2021.09.25 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70715 |
LEADER | 02653nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc70715 | ||
005 | 20211122144705.0 | ||
008 | 211122s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/ISKKULT.2021.09.25 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Imre Nóra | |
245 | 1 | 2 | |a A házi feladat szerepe a tanulási környezet alakításában |h [elektronikus dokumentum] : |b a Komplex Alapprogram fejlesztési tapasztalatai / |c Imre Nóra |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 25-44 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 31 No. 9 | |
520 | 3 | |a Tanulmányunk egyrészt bemutatja, hogy az iskolai házi feladat témakörével foglalkozó nemzetközi szakirodalom milyen koncepciók mentén vizsgálja a házi feladat szerepét az tanulói eredményesség növelése, illetve az esélyegyenlőség biztosítása érdekében. Másrészt felvázoljuk, hogy a házi feladat kérdésköre hogyan jelenik meg a tanórán kívüli tanulás összefüggésében, valamint az otthon és az iskola viszonyrendszerében. A házi feladat iskolai tanulási környezetbe illesztését elsősorban az oktatási intézmények délutáni időszervezésének figyelembevétele, az ismeretek elmélyítését célzó tanórán kívüli feladatadás gyakorlata, valamint az otthoni tanulási környezet szerepe alapján tekintettük át. A Komplex Alapprogramban részt vevő általános iskolákban a házi feladat szerepére irányuló kutatásunk lehetővé tette, hogy feltárjuk az intézményvezetők, a pedagógusok és a szülők véleményét a házi feladat jelentőségéről, szerepéről, szankcionálásáról. Vizsgálatunk eredményei azt mutatják, hogy a Komplex Alapprogram házi feladat eltörlésére irányuló javaslata elindította és/vagy felerősítette a közös gondolkodást a házi feladat adásának gyakorlatáról. Kutatási szempontból érdekes helyzet adódott, ugyanis az intézmények olyan pedagógiai ajánlásokkal találkoztak, melyek követése vagy éppen korrekciója érdekében meg kellett erősíteniük, vagy esetenként ki kellett dolgozniuk szakmai álláspontjukat. Tanulmányunkban többek között bemutatjuk az intézmények eltérő reakcióit a pedagógiai módszertani fejlesztési program házi feladat adást érintő ajánlásaira. | |
695 | |a Oktatási módszer, Pedagógiai kutatás, Tanulói eredményesség | ||
700 | 0 | 1 | |a Török Balázs |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Révész László |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70715/1/iskolakultura_2021_009_025-044.pdf |z Dokumentum-elérés |