Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban - Lisa Kay Therapeutic approaches in art education /

Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházakn...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lengyel Zsanett
További közreműködők: Kay Lisa
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 11
Kulcsszavak:Művészetterápia - könyvismertetés, Művészeti nevelés - könyvismertetés
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57408
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére. Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:108-109
ISSN:1215-5233