Digitális pedagógia módszertanok a VUCA (gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, ellentmondásos) világában

Összefoglaló tanulmányunkban bemutatjuk azokat az innovatív, az online kommunikációs csatornákra és digitális platformokra alapozó módszereket és módszertanokat, melyek nem csupán elérték a produktivitás fennsíkját, de meg is honosodtak mind a nemzetközi, mind a magyar oktatási gyakorlatban. Ezek a...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szűts Zoltán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 7
Kulcsszavak:Pedagógia - digitális, Információs társadalom
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57260
LEADER 02562nab a2200253 i 4500
001 misc57260
005 20200911123839.0
008 200911s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szűts Zoltán 
245 1 0 |a Digitális pedagógia módszertanok a VUCA (gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, ellentmondásos) világában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szűts Zoltán 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 76-90 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 7 
520 3 |a Összefoglaló tanulmányunkban bemutatjuk azokat az innovatív, az online kommunikációs csatornákra és digitális platformokra alapozó módszereket és módszertanokat, melyek nem csupán elérték a produktivitás fennsíkját, de meg is honosodtak mind a nemzetközi, mind a magyar oktatási gyakorlatban. Ezek a következők: fordított osztályterem, blended learning, gamifikáció, digitális történetmondás, mikrotartalmak, e-learning, MOOC. Célunk rámutatni, hogy a digitális pedagógia ernyője alatt számtalan, nem minden esetben korreláló, hanem gyakran ellentmondásos megközelítések húzódnak. Egyes módszerek például könnyen beépíthetők a közoktatásba is, így például a gamifikáció az osztálytermi számonkérés játékosított formájává válhat, a digital storytelling a csoportos munka vagy projektfeladatok interaktív online környezetbe történő áthelyezése lehet. Az e-learning alkalmazásának már határokat szab a kerettanterv, mely világosan kijelöli a tanár vagy a tananyag szerepét a tanítási folyamatban, és kevésbé rugalmasan kezeli a tanár megváltozott szerepeit. A bemutatás során az egyes módszereket az osztályterem és a tanári szerep kiterjesztésének lehetőségei alapján is vizsgáljuk. Azon módszerekkel kezdjük a sort, melyek egyértelműen megkövetelik az osztálytermi jelenlétet, végül pedig eljutunk az osztályterem virtuális térbe történő teljes kihelyezéséhez. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
650 4 |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás 
650 4 |a ICT az oktatásban és a tanulásban 
695 |a Pedagógia - digitális, Információs társadalom 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57260/1/iskolakultura_2020_007_076-090.pdf  |z Dokumentum-elérés