Adalékok a német népiskolai tanítóképzés intézményesülési folyamatainak történetéből és a néptanítói identitás elemei Lorenz Kellner Neveléstan könyvének tükrében (1868)
Közép-Európában az oktatással kapcsolatos szakmák intézményesülése német minta alapján történt. Ennek a folyamatnak a legfontosabb ismérve: az iskoláztatásnak, a népességnek mind nagyobb hányadát érintő kiterjedése, ami szükségessé tette a szakképzett tanítók képzését. A dualizmus korában a népiskol...
Elmentve itt :
Szerző: | Kovács Krisztina |
---|---|
További közreműködők: | Kellner Lorenz |
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2020
|
Sorozat: | Iskolakultúra
30 No. 6 |
Kulcsszavak: | Tanítóképzés - német - könyvismertetés, Népiskola - Németország - könyvismertetés, Neveléstörténet - könyvismertetés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57251 |
Hasonló tételek
-
Kellner Mór
Megjelent: (1935) -
A néptanítói szakmásodás alakulása két dualizmus kori neveléstan-könyv tanítóképének elemzése tükrében
Szerző: Kovács Krisztina
Megjelent: (2011) -
Kellner Márkusz [gyászjelentés]
Megjelent: (1928) -
Kellner Márton [gyászjelentés]
Megjelent: (1928) -
Népiskolai neveléstan, tanítástan és módszertan a tanító és tanítónőképző intézetek számára, az új tanterv szerint írta dr. Weszely Ödön : [könyvismertetés] /
Szerző: Toncs Gusztáv
Megjelent: (1905)