Egy nyelvtanulást segítő online alkalmazás, a Xeropan hatása az idegennyelv-tanulás folyamataira

A technológia és a nyelvtanulás sikere közötti kapcsolat, valamint a technológia nyelvoktatásba történő beillesztésének vizsgálata nem újszerű. A digitális forradalom, a technológia fejlődése alapvetően megváltoztathatja a tanítás módját. Azonban csak az utóbbi néhány évben nyílt meg az út az új nye...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Thékes István
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 6
Kulcsszavak:Idegen nyelv tanulása - számítógép alkalmazása, Idegen nyelv tanulása - módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2020.6.36

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57249
LEADER 02926nab a2200277 i 4500
001 misc57249
005 20200807100707.0
008 200807s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2020.6.36  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Thékes István 
245 1 0 |a Egy nyelvtanulást segítő online alkalmazás, a Xeropan hatása az idegennyelv-tanulás folyamataira  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Thékes István 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 36-51 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 6 
520 3 |a A technológia és a nyelvtanulás sikere közötti kapcsolat, valamint a technológia nyelvoktatásba történő beillesztésének vizsgálata nem újszerű. A digitális forradalom, a technológia fejlődése alapvetően megváltoztathatja a tanítás módját. Azonban csak az utóbbi néhány évben nyílt meg az út az új nyelvtanulási lehetőségekhez. Az utóbbi időben a nyelvoktatás technológiájának minőségi szempontból új lehetőségeit felismerve, a fő kérdés már nem az, hogy a technológia használata befolyásolja-e a nyelvtanulás hatékonyságát, hanem hogy hogyan lehet azt maximalizálni a nyelvtanulás hatékonyságának növelése érdekében. Kutatásunkban arra voltunk kíváncsiak, hogy a fejlesztő beavatkozás a Xeropan használatával milyen mértékű fejlődést hoz a résztvevők körében. A Xeropan egy hazai játékos online nyelvtanulási alkalmazás. A Xeropan fejlesztőinek elképzelése, hogy világszerte 100 millió tanulót tanítsanak angol nyelven és fejlesszék olvasási, írás, beszédértési és beszéd képességeit. A rengeteg vizuális elem mellett a felhasználók írásban is látják a tananyagot. Az alkalmazás tudományos megalapozottságát Paivio (1991) kettős kódolási elmélete adja. A pedagógiai beavatkozásba angolul tanuló hagyományos nyelvkurzus, nemek szerint egyenlő arányú felnőtt résztvevőit vontuk be. A beavatkozás két hónapig tartott. Az eredmények alapján elmondható, hogy a Xeropan hozzájárult a tanulók általános angoltudásának fejlődéséhez. A tanulói elégedettséget mérő kérdőív eredményei alapján elmondható, hogy a tanulók hatékony mobil nyelvtanulási eszköznek tartják a Xeropant. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
650 4 |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás 
650 4 |a ICT az oktatásban és a tanulásban 
650 4 |a Nyelvoktatás és nyelvtanulás 
695 |a Idegen nyelv tanulása - számítógép alkalmazása, Idegen nyelv tanulása - módszer 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57249/1/iskolakultura_2020_06_036-051.pdf  |z Dokumentum-elérés