Mit kaphatunk a filozófiától és a pedagógiától? gondolatok a szellem bátorságáról és a lélek kiválóságáról /

It is evident that the separate examination of the two concepts mentioned in the title offers one many approaches, thus scrutinising them together would widen further the possibilities. The scope of analysis must necessarily be narrowed, in the followings, I shall touch upon some bits and pieces of...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karikó Sándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2019
Sorozat:Iskolakultúra 29 No. 10
Kulcsszavak:Filozófia, Pedagógia
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46598
LEADER 02704nab a2200241 i 4500
001 misc46598
005 20200514131558.0
008 200514s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Karikó Sándor 
245 1 4 |a Mit kaphatunk a filozófiától és a pedagógiától?   |h [elektronikus dokumentum] :  |b gondolatok a szellem bátorságáról és a lélek kiválóságáról /  |c  Karikó Sándor 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2019 
300 |a 98-109 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 29 No. 10 
520 3 |a It is evident that the separate examination of the two concepts mentioned in the title offers one many approaches, thus scrutinising them together would widen further the possibilities. The scope of analysis must necessarily be narrowed, in the followings, I shall touch upon some bits and pieces of these two categories: one of the characteristics of philosophy and pedagogy, one of their decisive particularities in accordance with my own views. I think that both philosophy and pedagogy bear such a final content, positive inner “voice”, one could say “buzzword” that can be an orientation point in the whole of the pedagogical and educational work. (Furthermore, it can also be related to politics, science and everyday interaction.) Critical reflexivity and the virtue of goodness shall be discussed. Nyilvánvaló, a címben szereplő két fogalom (filozófia és pedagógia) vizsgálata külön-külön is ezernyi megközelítést kínál fel, együttes szemügyre vételük csak tovább bővíti a lehetőségeket. Az elemzőmunkát tehát szükségképp muszáj szűkíteni, az alábbiakban mindkét kategória csupán egy-egy mozzanatát érinteném: a filozófiai és a pedagógiai kultúra egyik meghatározó vonását, meglátásom szerint döntő jelentőségű sajátosságát emelném ki. Azt gondolom, hogy mind a filozófia, mind pedig a pedagógia rendelkezik egy olyan végső tartalommal, pozitív belső „hanggal”, mondhatnánk: „hívó szóval”, amely igazodási pont lehet egész oktató és nevelő munkánkban. (És persze azon túlmenően a politikában, a tudományban, a mindennapi érintkezésben egyaránt.) Az alábbiakban az úgynevezett kritikai reflexivitásról és a jóság erényéről lesz szó. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Filozófia, etika és vallástudományok 
695 |a Filozófia, Pedagógia 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46598/1/iskolakultura_2019_10_098-109.pdf  |z Dokumentum-elérés