Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csíkos Csaba
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2010
Sorozat:Iskolakultúra Online
Kulcsszavak:Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/45543
LEADER 01284nab a2200181 i 4500
001 misc45543
005 20191106140600.0
008 181001s2010 hu o 0|| zxx d
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Csíkos Csaba 
245 1 0 |a Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Csíkos Csaba 
260 |c 2010 
300 |a 52-60 
490 0 |a Iskolakultúra Online 
520 3 |a A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van. 
695 |a Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45543/1/iol_2010_001_052-060.pdf  |z Dokumentum-elérés