Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés
A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra Online
|
Kulcsszavak: | Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/45543 |
LEADER | 01284nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc45543 | ||
005 | 20191106140600.0 | ||
008 | 181001s2010 hu o 0|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Csíkos Csaba | |
245 | 1 | 0 | |a Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés |h [elektronikus dokumentum] / |c Csíkos Csaba |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 52-60 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra Online | |
520 | 3 | |a A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van. | |
695 | |a Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45543/1/iol_2010_001_052-060.pdf |z Dokumentum-elérés |