A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása
Spronken-Smith (2008) szerint a kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning’, IBL) olyan pedagógia, amely a leginkább biztosítja, hogy a tanulók átéljék a tudásalkotás folyamatait. Legfőbb sajátossága a kutatás által stimulált tanulás, egy tanuló-centrikus megközelítés, ami elmozdulást jel...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra Online
|
Kulcsszavak: | Természettudományok tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/45542 |
LEADER | 01588nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc45542 | ||
005 | 20191106140605.0 | ||
008 | 181001s2010 hu o 0|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Nagy Lászlóné | |
245 | 1 | 2 | |a A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása |h [elektronikus dokumentum] / |c Nagy Lászlóné |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 31-51 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra Online | |
520 | 3 | |a Spronken-Smith (2008) szerint a kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning’, IBL) olyan pedagógia, amely a leginkább biztosítja, hogy a tanulók átéljék a tudásalkotás folyamatait. Legfőbb sajátossága a kutatás által stimulált tanulás, egy tanuló-centrikus megközelítés, ami elmozdulást jelent az önszabályozó tanulás felé, és egyben a tanulás egy aktív megközelítése. Használatával a tanulók kifejleszthetik kutatási készségeiket, és „egész életen át tanuló”-vá válhatnak. Az IBL növelni tudja a tanulók „lefoglaltságát”, a tanulási teljesítményt és a magasabb rendű tanulási kimeneteket. Előnyös a tanárok számára is: lehetővé teszi a tanítás és a kutatás integrációját, növeli a tanítás örömét és az interakciókat a tanulókkal. | |
695 | |a Természettudományok tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45542/1/iol_2010_001_031-051.pdf |z Dokumentum-elérés |