A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása

Spronken-Smith (2008) szerint a kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning’, IBL) olyan pedagógia, amely a leginkább biztosítja, hogy a tanulók átéljék a tudásalkotás folyamatait. Legfőbb sajátossága a kutatás által stimulált tanulás, egy tanuló-centrikus megközelítés, ami elmozdulást jel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Lászlóné
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2010
Sorozat:Iskolakultúra Online
Kulcsszavak:Természettudományok tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/45542
LEADER 01588nab a2200181 i 4500
001 misc45542
005 20191106140605.0
008 181001s2010 hu o 0|| zxx d
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Nagy Lászlóné 
245 1 2 |a A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nagy Lászlóné 
260 |c 2010 
300 |a 31-51 
490 0 |a Iskolakultúra Online 
520 3 |a Spronken-Smith (2008) szerint a kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning’, IBL) olyan pedagógia, amely a leginkább biztosítja, hogy a tanulók átéljék a tudásalkotás folyamatait. Legfőbb sajátossága a kutatás által stimulált tanulás, egy tanuló-centrikus megközelítés, ami elmozdulást jelent az önszabályozó tanulás felé, és egyben a tanulás egy aktív megközelítése. Használatával a tanulók kifejleszthetik kutatási készségeiket, és „egész életen át tanuló”-vá válhatnak. Az IBL növelni tudja a tanulók „lefoglaltságát”, a tanulási teljesítményt és a magasabb rendű tanulási kimeneteket. Előnyös a tanárok számára is: lehetővé teszi a tanítás és a kutatás integrációját, növeli a tanítás örömét és az interakciókat a tanulókkal. 
695 |a Természettudományok tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45542/1/iol_2010_001_031-051.pdf  |z Dokumentum-elérés