Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése

A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az isko...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Pethő Villő
Janurik Márta
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra Online
Kulcsszavak:Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/45538
LEADER 01678nab a2200193 i 4500
001 misc45538
005 20191106140627.0
008 181001s2009 hu o 0|| zxx d
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Pethő Villő 
245 1 0 |a Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Pethő Villő 
260 |c 2009 
300 |a 24-41 
490 0 |a Iskolakultúra Online 
520 3 |a A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az iskolán kívüli zenetanulásra vonatkozó kérdések szerepeltek. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Waldorf iskolákban folyó oktatás nagymértékben támogatja a klasszikus zenéhez fűződő pozitív attitűd kialakulását. Ezzel szemben az általános tantervű ének-zeneoktatás a jelenlegi körülmények, kiváltképpen a minimálisra csökkent óraszámkeretek között, nem tölti be a neki szánt szerepet. 
695 |a Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív 
700 0 1 |a Janurik Márta  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45538/1/iol_2009_001_024-041.pdf  |z Dokumentum-elérés