Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése
A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az isko...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Iskolakultúra Online
|
Kulcsszavak: | Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/45538 |
LEADER | 01678nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc45538 | ||
005 | 20191106140627.0 | ||
008 | 181001s2009 hu o 0|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Pethő Villő | |
245 | 1 | 0 | |a Waldorf iskolába járó és általános tantervű tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító elemzése |h [elektronikus dokumentum] / |c Pethő Villő |
260 | |c 2009 | ||
300 | |a 24-41 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra Online | |
520 | 3 | |a A tanulmány tárgya a művészeteket előtérbe helyező Waldorf oktatásban részt vevő és az általános tantervű ének-zeneoktatásban részesülő tanulók klasszikus zenéhez fűződő attitűdjének összehasonlító vizsgálata. A kérdőíves vizsgálatban a zenehallgatási szokásokra, a családi háttérre, valamint az iskolán kívüli zenetanulásra vonatkozó kérdések szerepeltek. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Waldorf iskolákban folyó oktatás nagymértékben támogatja a klasszikus zenéhez fűződő pozitív attitűd kialakulását. Ezzel szemben az általános tantervű ének-zeneoktatás a jelenlegi körülmények, kiváltképpen a minimálisra csökkent óraszámkeretek között, nem tölti be a neki szánt szerepet. | |
695 | |a Pedagógia - összehasonlító, Kérdőív - módszer, Ének-zene tanítása, Oktatásügy - Magyarország - 20. sz., Zenei nevelés, Reformpedagógia - Magyarország, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Pedagógia - alternatív | ||
700 | 0 | 1 | |a Janurik Márta |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/45538/1/iol_2009_001_024-041.pdf |z Dokumentum-elérés |