A haszontalan hasznáról a filozófia jelentőségéről az ökonomizálódás korszakában /

Egyik huszadik századi haszontalan kortársunk, az egzisztenciafilozófus Albert Camus, életrajzában az általános iskola dicséretét zengi, mivel az „a gyermek számára még a felnőttnél is fontosabb éhséget, a felfedezés éhségét ébresztette föl és táplálta”. Több mint két évezreddel korábban, a „Filozóf...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Höffe Otfried
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2007
Sorozat:Iskolakultúra 17 No. 3
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42710
LEADER 01186nab a2200181 i 4500
001 misc42710
005 20191106140647.0
008 180706s2007 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Höffe Otfried 
245 1 2 |a A haszontalan hasznáról   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a filozófia jelentőségéről az ökonomizálódás korszakában /  |c  Höffe Otfried 
260 |c 2007 
300 |a 104-114 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 17 No. 3 
520 3 |a Egyik huszadik századi haszontalan kortársunk, az egzisztenciafilozófus Albert Camus, életrajzában az általános iskola dicséretét zengi, mivel az „a gyermek számára még a felnőttnél is fontosabb éhséget, a felfedezés éhségét ébresztette föl és táplálta”. Több mint két évezreddel korábban, a „Filozófus”, Arisztotelész az egyedi tapasztalatot a következő antropológiai kifejezéssel fogalmazza meg: „Pantes anthropoi tou eidenai oregontai physe”. (Minden ember természeténél fogva a tudásra tör.) 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42710/1/EPA00011_iskolakultura_2007_03_104-114.pdf  |z Dokumentum-elérés