A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben

Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintet...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lukács Csilla
Üröginé Ács Anikó
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 11-12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42601
LEADER 01650nab a2200193 i 4500
001 misc42601
005 20191106140635.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Lukács Csilla 
245 1 2 |a A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Lukács Csilla 
260 |c 2008 
300 |a 3-13 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 11-12 
520 3 |a Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintetben. Tudni kell tehát azt is, hogy tanítványaink mennyi szót birtokolnak, illetve a „belső” szótárnak (agyi szótárnak, mentális lexikonnak) milyen a szerveződése.2008 januárjában egyéves magyar-német felnőttképzési együttműködési projekt (1) zárult az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Andragógia Tanszék és a jénai Friedrich Schiller Egyetem Pedagógiai Intézet Felnőttképzési Tanszék részvételével. A kutatás a sokszínű felnőttképzés területéről három aktuális problémát felvető témakörre fókuszált: 1. „Képzéstávoli” csoportok (2) 2. Idegen nyelvek tanulása, 3. Az időskorban rejlő lehetőségek. 
700 0 2 |a Üröginé Ács Anikó  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42601/1/1_EPA00011_iskolakultura_szeparatum_2008-11-12.pdf  |z Dokumentum-elérés