A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben
Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintet...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 11-12 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42601 |
LEADER | 01650nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42601 | ||
005 | 20191106140635.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Lukács Csilla | |
245 | 1 | 2 | |a A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben |h [elektronikus dokumentum] / |c Lukács Csilla |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 3-13 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 11-12 | |
520 | 3 | |a Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintetben. Tudni kell tehát azt is, hogy tanítványaink mennyi szót birtokolnak, illetve a „belső” szótárnak (agyi szótárnak, mentális lexikonnak) milyen a szerveződése.2008 januárjában egyéves magyar-német felnőttképzési együttműködési projekt (1) zárult az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Andragógia Tanszék és a jénai Friedrich Schiller Egyetem Pedagógiai Intézet Felnőttképzési Tanszék részvételével. A kutatás a sokszínű felnőttképzés területéről három aktuális problémát felvető témakörre fókuszált: 1. „Képzéstávoli” csoportok (2) 2. Idegen nyelvek tanulása, 3. Az időskorban rejlő lehetőségek. | |
700 | 0 | 2 | |a Üröginé Ács Anikó |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42601/1/1_EPA00011_iskolakultura_szeparatum_2008-11-12.pdf |z Dokumentum-elérés |