A magyar nemzeteszme változásai és a történelemtanítás kánonja

A rendszerváltás közösségi eufóriája, látszólagos „össznépi egysége” idején azt reméltük, hogy az iskolai történelemoktatás viszonylag gyorsan és sikeresen megtisztul diktatórikus múltszemléletétől, és meghatározó szerepet játszik majd egy új típusú demokratikus nemzeti közösség kialakításában. (1)...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 5-6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42588
LEADER 01303nab a2200181 i 4500
001 misc42588
005 20191106140634.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Jakab György 
245 1 2 |a A magyar nemzeteszme változásai és a történelemtanítás kánonja  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Jakab György 
260 |c 2008 
300 |a 3-28 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 5-6 
520 3 |a A rendszerváltás közösségi eufóriája, látszólagos „össznépi egysége” idején azt reméltük, hogy az iskolai történelemoktatás viszonylag gyorsan és sikeresen megtisztul diktatórikus múltszemléletétől, és meghatározó szerepet játszik majd egy új típusú demokratikus nemzeti közösség kialakításában. (1) Ez a feltételezés nem csupán arra vonatkozott, hogy a történelem tantárgy megszabadul a „puha diktatúra” nyilvánvaló hazugságaitól és ideologikus felhangjaitól, hanem arra is, hogy alapvető szemléleti változások nyomán képes lesz egy sokszínű polgári társadalom nemzeti identitásának és történelmi tudatának formálására. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42588/1/19_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf  |z Dokumentum-elérés