Anyanyelv, iskolában és azon kívül az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából /

A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Medve Anna
Szabó Veronika
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2010
Sorozat:Iskolakultúra 20 No. 9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42336
LEADER 01454nab a2200193 i 4500
001 misc42336
005 20191106140604.0
008 180706s2010 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Medve Anna 
245 1 0 |a Anyanyelv, iskolában és azon kívül   |h [elektronikus dokumentum] :  |b az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából /  |c  Medve Anna 
260 |c 2010 
300 |a 53-64 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 20 No. 9 
520 3 |a A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-alanyokat és a kapcsolatteremtésre többé-kevésbé képes állampolgárokat. Csak néhány – jórészt a pedagógusképzésben is elkötelezett és a modern nyelvészetet is művelő – kolléga hallatja hangját egy koherens szemléletmód kialakítása érdekében és mondja, hogy az érdemi tudás ennél mélyebben rejlik, a nyelvtan is kreativitást fejleszt, a házi feladat lehet érdekes, a PISA-mérések eredménye a nyelvi elemzésekkel javulhatna. 
700 0 1 |a Szabó Veronika  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42336/1/6_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf  |z Dokumentum-elérés