Anyanyelv, iskolában és azon kívül az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából /
A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42336 |
LEADER | 01454nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42336 | ||
005 | 20191106140604.0 | ||
008 | 180706s2010 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Medve Anna | |
245 | 1 | 0 | |a Anyanyelv, iskolában és azon kívül |h [elektronikus dokumentum] : |b az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából / |c Medve Anna |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 53-64 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 20 No. 9 | |
520 | 3 | |a A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-alanyokat és a kapcsolatteremtésre többé-kevésbé képes állampolgárokat. Csak néhány – jórészt a pedagógusképzésben is elkötelezett és a modern nyelvészetet is művelő – kolléga hallatja hangját egy koherens szemléletmód kialakítása érdekében és mondja, hogy az érdemi tudás ennél mélyebben rejlik, a nyelvtan is kreativitást fejleszt, a házi feladat lehet érdekes, a PISA-mérések eredménye a nyelvi elemzésekkel javulhatna. | |
700 | 0 | 1 | |a Szabó Veronika |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42336/1/6_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf |z Dokumentum-elérés |