A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén

A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződése...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Korom Erzsébet
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2010
Sorozat:Iskolakultúra 20 No. 12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42327
LEADER 01617nab a2200181 i 4500
001 misc42327
005 20191106140603.0
008 180706s2010 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Korom Erzsébet 
245 1 2 |a A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Korom Erzsébet 
260 |c 2010 
300 |a 78-91 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 20 No. 12 
520 3 |a A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42327/1/4_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf  |z Dokumentum-elérés