A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén
A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződése...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 12 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42327 |
LEADER | 01617nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42327 | ||
005 | 20191106140603.0 | ||
008 | 180706s2010 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Korom Erzsébet | |
245 | 1 | 2 | |a A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén |h [elektronikus dokumentum] / |c Korom Erzsébet |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 78-91 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 20 No. 12 | |
520 | 3 | |a A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42327/1/4_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf |z Dokumentum-elérés |