Oldódó és merev határok – privát fényképek tükrében egy mezőkeszüi asszony privát fotókorpuszának elemzése /

Tanulmányomban egy mezőkeszüi asszony (H. E.) privát fényképkorpuszának elemzésére vállalkozom. Az elemzés része egy nagyobb lélegzetű kutatásnak (doktori kutatásomnak), melynek homlokterében a fénykép(használat) áll a mindennapi életben, különös tekintettel az alábbi kérdésekre: a fénykép és az egy...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szalma Anna-Mária
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2011
Sorozat:Iskolakultúra 21 No. 8-9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42229
LEADER 01717nab a2200181 i 4500
001 misc42229
005 20191106140555.0
008 180706s2011 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szalma Anna-Mária 
245 1 0 |a Oldódó és merev határok – privát fényképek tükrében   |h [elektronikus dokumentum] :  |b egy mezőkeszüi asszony privát fotókorpuszának elemzése /  |c  Szalma Anna-Mária 
260 |c 2011 
300 |a 5-16 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 21 No. 8-9 
520 3 |a Tanulmányomban egy mezőkeszüi asszony (H. E.) privát fényképkorpuszának elemzésére vállalkozom. Az elemzés része egy nagyobb lélegzetű kutatásnak (doktori kutatásomnak), melynek homlokterében a fénykép(használat) áll a mindennapi életben, különös tekintettel az alábbi kérdésekre: a fénykép és az egyén, a fénykép és a társadalom, a fénykép és a történelem, a fényképez(ked)és mint ritualizált viselkedés, a fénykép(használat) mint kommunikáció, a fénykép(ezés) funkciói, a fénykép mint lehetséges (vizuális) (auto)biográfia. A most bemutatott elemzéshez a következő forrásokat használtam fel: H. E. fotókorpusza (a H. E. háztartásában a kutatás pillanatában fellelhető összes, azaz 799 fénykép, a hozzájuk tartozó feliratokkal), a fotók tárgyi kontextusa, valamint több interjú (félig strukturált élettörténet-interjú, interjú az általános fényképhasználatról, fényképek egyenkénti értelmezése az előzetesen beszkennelt fotók mentén). 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42229/1/EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_005-016.pdf  |z Dokumentum-elérés