A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában

Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Józsa Krisztián
Hricsovinyi Julianna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2011
Sorozat:Iskolakultúra 21 No. 6-7
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42195
LEADER 01259nab a2200193 i 4500
001 misc42195
005 20191106140542.0
008 180706s2011 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Józsa Krisztián 
245 1 2 |a A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Józsa Krisztián 
260 |c 2011 
300 |a 12-29 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 21 No. 6-7 
520 3 |a Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása. 
700 0 1 |a Hricsovinyi Julianna  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42195/1/EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_012-029.pdf  |z Dokumentum-elérés