Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva
Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kiel...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2012
|
Series: | Iskolakultúra
22 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42095 |
LEADER | 01461nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42095 | ||
005 | 20191106140532.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Novák Imre | |
245 | 1 | 0 | |a Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva |h [elektronikus dokumentum] / |c Novák Imre |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 104-108 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 9 | |
520 | 3 | |a Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kielégítése. Már a rómaiak is a helyes beszéd és írás mesterségére tanítottak, mert a kommunikációs szükségletek mindig is fontosak voltak.” A kommunikáció az élet alapja, és ez lényegében a viselkedést is jelenti, de kölcsönhatás érvényesül, mert a nyilvánosság hat a személyiségre. Ezek mellett az idegen nyelv ismeretének is az alapja az anyanyelv. Az egyediségünk a nyelvi formákban rejlik. A szöveg hierarchiateremtő, és azt bizonyítja, kifejezően beszélni és írni megtanulható. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42095/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-9_104-108.pdf |z Dokumentum-elérés |