Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva

Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kiel...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Novák Imre
Format: Article
Published: 2012
Series:Iskolakultúra 22 No. 9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42095
LEADER 01461nab a2200181 i 4500
001 misc42095
005 20191106140532.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Novák Imre 
245 1 0 |a Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Novák Imre 
260 |c 2012 
300 |a 104-108 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 9 
520 3 |a Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kielégítése. Már a rómaiak is a helyes beszéd és írás mesterségére tanítottak, mert a kommunikációs szükségletek mindig is fontosak voltak.” A kommunikáció az élet alapja, és ez lényegében a viselkedést is jelenti, de kölcsönhatás érvényesül, mert a nyilvánosság hat a személyiségre. Ezek mellett az idegen nyelv ismeretének is az alapja az anyanyelv. Az egyediségünk a nyelvi formákban rejlik. A szöveg hierarchiateremtő, és azt bizonyítja, kifejezően beszélni és írni megtanulható. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42095/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-9_104-108.pdf  |z Dokumentum-elérés