Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában
A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42081 |
LEADER | 01395nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42081 | ||
005 | 20191106140531.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Kónya György | |
245 | 1 | 0 | |a Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában |h [elektronikus dokumentum] / |c Kónya György |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 71-79 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 1 | |
520 | 3 | |a A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása is veszélybe került. Ez különösen hangsúlyos probléma akkor, amikor szűkebb és tágabb környezetünk megismerése, védelme egyre jobban felértékelődik. A kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a természettudományos oktatásban a környezettani ismeretek elsajátítása hatékonyabb akkor, ha az adott ismeretrendszer egyszerre több tantárgyban is megjelenik, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42081/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf |z Dokumentum-elérés |