Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában

A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kónya György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42081
LEADER 01395nab a2200181 i 4500
001 misc42081
005 20191106140531.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kónya György 
245 1 0 |a Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kónya György 
260 |c 2012 
300 |a 71-79 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 1 
520 3 |a A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása is veszélybe került. Ez különösen hangsúlyos probléma akkor, amikor szűkebb és tágabb környezetünk megismerése, védelme egyre jobban felértékelődik. A kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a természettudományos oktatásban a környezettani ismeretek elsajátítása hatékonyabb akkor, ha az adott ismeretrendszer egyszerre több tantárgyban is megjelenik, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42081/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf  |z Dokumentum-elérés