(Újra)olvasói reflexiók
A német szerző, Andreas Flitner magyar olvasók által nem vagy alig ismert, nem hivatkozott könyvében (Reform der Erziehung. Impulse des 20. Jahrhunderts) a 20. századi pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai reformgondolatok és abból kiinduló kezdeményezések, gyakorlati megvalósulások történetének krit...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | Iskolakultúra
23 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41956 |
LEADER | 01566nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41956 | ||
005 | 20191106140515.0 | ||
008 | 180706s2013 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Korencsi Krisztina | |
245 | 1 | 0 | |a (Újra)olvasói reflexiók |h [elektronikus dokumentum] / |c Korencsi Krisztina |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 138-141 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 23 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a A német szerző, Andreas Flitner magyar olvasók által nem vagy alig ismert, nem hivatkozott könyvében (Reform der Erziehung. Impulse des 20. Jahrhunderts) a 20. századi pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai reformgondolatok és abból kiinduló kezdeményezések, gyakorlati megvalósulások történetének kritikai áttekintésére, elemzésére vállalkozott. A reform fogalmának értelmezésében hangsúlyozza, hogy nem strukturális reformokról beszél, nem az iskola- és képzési rendszer újításai, módosításai érdeklik, hanem a nevelés átalakulása és megújulása, amely természetesen később érezteti hatását a struktúra reformjaiban is. A reform az ő olvasatában válasz a modernizálódási folyamatokra, nem csak helyeslés vagy ellenállás formájában, hanem mint a nevelési tevékenység új lehetőségeinek, egy olyan közegnek a keresése, mely a gyermek számára megfelelő, és amely megkönnyíti útját a világ komplexitásába. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41956/1/EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_138-141.pdf |z Dokumentum-elérés |