A tehetséggondozás változási kényszere

Tehetséggondozásunk nagy lehetőség előtt állt a Géniusz Program1 indulásakor. Egyedülálló tehetségpont hálózat kialakítása indult meg. A folyamat azonban megakadt, és a háló nem hálóként működik. Lényegében sikerült leképezni a tehetséggondozás korábbi problémáit: azonosításra kerültek a kiváló műk...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gyarmathy Éva
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 3-4
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41935
LEADER 01557nab a2200181 i 4500
001 misc41935
005 20191106140513.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Gyarmathy Éva 
245 1 2 |a A tehetséggondozás változási kényszere  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Gyarmathy Éva 
260 |c 2013 
300 |a 101-109 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 3-4 
520 3 |a Tehetséggondozásunk nagy lehetőség előtt állt a Géniusz Program1 indulásakor. Egyedülálló tehetségpont hálózat kialakítása indult meg. A folyamat azonban megakadt, és a háló nem hálóként működik. Lényegében sikerült leképezni a tehetséggondozás korábbi problémáit: azonosításra kerültek a kiváló működésűnek ítéltek, ezek kiválogatás után előnyökhöz jutnak. A várt és mindenkinek előnyt jelentő együttműködés helyett vetélytársi helyzet alakult ki. A tehetségpontok versengenek a forrásokért, és nem együttműködnek, hogy a sokféleségükkel a lehetőségeket maximalizálják. Tehetséggondozásunk benne ragadt az egyoldalú mechanisztikus szemléletben, és ennek megfelel a tehetséggondozási rendszerünk. Ezenközben a nemzetközi szakirodalomban a hálózatosodáshoz is jobban illő rendszerszemléletű tehetséggondozási modellek jelentek meg, de Magyarországon alig jutottak érvényre. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41935/1/EPA00011_iskolakultura_2013_3-4_101-109.pdf  |z Dokumentum-elérés