Trencsényi László ajánlott olvasmányai
„Kimaradt az ironikus Arisztophanész (Felhők-jét Fináczy is kallaszikus pedagógiai műnek tekintette), a szatirikus Lukianosz (Anakharszisza megkerülhetetlen pedagógiai görbe tűkör), a Rousseau-ig mutató Demokritosz, a 19. századból Don Bosco, a szentté avatott nagy humanista, már-már reformpedagógus...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41810 |
LEADER | 01620nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41810 | ||
005 | 20191106140503.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Kamarás István | |
245 | 1 | 0 | |a Trencsényi László ajánlott olvasmányai |h [elektronikus dokumentum] / |c Kamarás István |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 118-119 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 9 | |
520 | 3 | |a „Kimaradt az ironikus Arisztophanész (Felhők-jét Fináczy is kallaszikus pedagógiai műnek tekintette), a szatirikus Lukianosz (Anakharszisza megkerülhetetlen pedagógiai görbe tűkör), a Rousseau-ig mutató Demokritosz, a 19. századból Don Bosco, a szentté avatott nagy humanista, már-már reformpedagógus. Nem esik szó a sem az Eötvös-törvény heves vitájáról, se Tavas, se Táncsics, se Vasvári, se Kossuth, se Teleki Blanka köreiről. Hová lett Karácsony Sándor? Németh László? Akár a hajthatatlan Klebelsberg-kritikus Szabó Dezső? Hogy a Györffy-kollégium? Hol a NÉKOSZ? Mérei? Kardos László? S hol Sztéhló? Hol Ádám Zsigmond? Pataki Gyula? Lehet-e Illich-hel, Neill-lel végződő neveléstörténeti szöveggyűjteményt szerkeszteni oroszok, szovjet-oroszok és Anton Makarenko nélkül?” – kérdezi Trencsényi László a Mészáros, Németh és Pukánszky által szerkesztett, általa joggal elfogultan válogatónak ítélt Neveléstörténeti szöveggyűjteményről írva | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41810/1/EPA00011_iskolakultura_2014_09_118-119.pdf |z Dokumentum-elérés |