Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata
Kutatások igazolták (Csapó, 2002, Csíkos, 2012), hogy a matematika nem tartozik a legkedveltebb tantárgyak közé. A tantárgyon belül az egyik legösszetettebb anyagrész pedig a szöveges feladatoké. A mindennapi életben legtöbbször szöveges kontextusból kell kiválasztani a releváns adatokat, melyhez s...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 3 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.3.15 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41700 |
LEADER | 01598nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41700 | ||
005 | 20191106140444.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.3.15 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szomju László | |
245 | 1 | 0 | |a Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata |h [elektronikus dokumentum] / |c Szomju László |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 15-31 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 3 | |
520 | 3 | |a Kutatások igazolták (Csapó, 2002, Csíkos, 2012), hogy a matematika nem tartozik a legkedveltebb tantárgyak közé. A tantárgyon belül az egyik legösszetettebb anyagrész pedig a szöveges feladatoké. A mindennapi életben legtöbbször szöveges kontextusból kell kiválasztani a releváns adatokat, melyhez szükség van például a szöveg megértésére és értelmezésére (Józsa, 2006), a probléma megértésére (Dobi, 2002), valamint a számolási készségre (Nagy, 2007). A tanulmány a matematikai szöveges feladatok megoldását állítja a középpontba mindennapi élethez kötődő szituációkon keresztül. Ezen túl a tanulás nem kognitív összetevőinek vizsgálatára is sor kerül a tanulási szokásokon keresztül. A tanulmány továbbá választ ad arra, hogy a matematika teszt eredményei mely változókkal állnak kapcsolatban a tanulási szokások kérdőívből. | |
700 | 0 | 1 | |a Habók Anita |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41700/1/02.pdf |z Dokumentum-elérés |