Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata

Kutatások igazolták (Csapó, 2002, Csíkos, 2012), hogy a matematika nem tartozik a legkedveltebb tantárgyak közé. A tantárgyon belül az egyik legösszetettebb anyagrész pedig a szöveges feladatoké. A mindennapi életben legtöbbször szöveges kontextusból kell kiválasztani a releváns adatokat, melyhez s...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szomju László
Habók Anita
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 3
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.3.15
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41700
LEADER 01598nab a2200205 i 4500
001 misc41700
005 20191106140444.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.3.15  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szomju László 
245 1 0 |a Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szomju László 
260 |c 2015 
300 |a 15-31 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 3 
520 3 |a Kutatások igazolták (Csapó, 2002, Csíkos, 2012), hogy a matematika nem tartozik a legkedveltebb tantárgyak közé. A tantárgyon belül az egyik legösszetettebb anyagrész pedig a szöveges feladatoké. A mindennapi életben legtöbbször szöveges kontextusból kell kiválasztani a releváns adatokat, melyhez szükség van például a szöveg megértésére és értelmezésére (Józsa, 2006), a probléma megértésére (Dobi, 2002), valamint a számolási készségre (Nagy, 2007). A tanulmány a matematikai szöveges feladatok megoldását állítja a középpontba mindennapi élethez kötődő szituációkon keresztül. Ezen túl a tanulás nem kognitív összetevőinek vizsgálatára is sor kerül a tanulási szokásokon keresztül. A tanulmány továbbá választ ad arra, hogy a matematika teszt eredményei mely változókkal állnak kapcsolatban a tanulási szokások kérdőívből. 
700 0 1 |a Habók Anita  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41700/1/02.pdf  |z Dokumentum-elérés