A digitális kotta mint digitális tananyag

A zenepedagógusok új kihívások előtt állnak – elég, ha csak a minősítési rendszerre vagy a tanulók megváltozott tanulási igényeire, zenehallgatási szokásaira gondolunk. A digitális kompetencia már nem csak lehetőségként, hanem elvárásként jelenik meg a hangszeroktatásban. Áttekintjük, hogyan jutottu...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Norbert
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 11
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.53
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41691
LEADER 01517nab a2200193 i 4500
001 misc41691
005 20191106140443.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1789-5170 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.53  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szabó Norbert 
245 1 2 |a A digitális kotta mint digitális tananyag  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szabó Norbert 
260 |c 2015 
300 |a 53-74 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 11 
520 3 |a A zenepedagógusok új kihívások előtt állnak – elég, ha csak a minősítési rendszerre vagy a tanulók megváltozott tanulási igényeire, zenehallgatási szokásaira gondolunk. A digitális kompetencia már nem csak lehetőségként, hanem elvárásként jelenik meg a hangszeroktatásban. Áttekintjük, hogyan jutottunk el az első otthoni számítógépektől az IKT-eszközökig, a papíralapú kottától a digitális kottatartóig, és megvizsgáljuk, hogyan hathat a technológia fejlődése a hangszeres zenepedagógia módszertani megújulásra. Digitális kotta vs. digitalizált kotta. Honnan szerezze be és hol tárolja zenei fájljait egy tartalomszolgáltató tanár? Eljutva az interaktív zeneoktató programokig, feltesszük a kérdést: „viszi” ez a lehetőség a tanulót vagy „hozza”? Végül az utolsó szó jogán a szerzői jogi aspektust is áttekintjük. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41691/1/05.pdf  |z Dokumentum-elérés