A digitális kotta mint digitális tananyag
A zenepedagógusok új kihívások előtt állnak – elég, ha csak a minősítési rendszerre vagy a tanulók megváltozott tanulási igényeire, zenehallgatási szokásaira gondolunk. A digitális kompetencia már nem csak lehetőségként, hanem elvárásként jelenik meg a hangszeroktatásban. Áttekintjük, hogyan jutottu...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 11 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.53 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41691 |
LEADER | 01517nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41691 | ||
005 | 20191106140443.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1789-5170 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.53 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabó Norbert | |
245 | 1 | 2 | |a A digitális kotta mint digitális tananyag |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabó Norbert |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 53-74 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 11 | |
520 | 3 | |a A zenepedagógusok új kihívások előtt állnak – elég, ha csak a minősítési rendszerre vagy a tanulók megváltozott tanulási igényeire, zenehallgatási szokásaira gondolunk. A digitális kompetencia már nem csak lehetőségként, hanem elvárásként jelenik meg a hangszeroktatásban. Áttekintjük, hogyan jutottunk el az első otthoni számítógépektől az IKT-eszközökig, a papíralapú kottától a digitális kottatartóig, és megvizsgáljuk, hogyan hathat a technológia fejlődése a hangszeres zenepedagógia módszertani megújulásra. Digitális kotta vs. digitalizált kotta. Honnan szerezze be és hol tárolja zenei fájljait egy tartalomszolgáltató tanár? Eljutva az interaktív zeneoktató programokig, feltesszük a kérdést: „viszi” ez a lehetőség a tanulót vagy „hozza”? Végül az utolsó szó jogán a szerzői jogi aspektust is áttekintjük. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41691/1/05.pdf |z Dokumentum-elérés |