Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban

Nyelvpedagógiai szempontból is lényegbevágó, hogy a tanárok megismerhessék diákjaik iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait, és óraterveikben értően reagáljanak erre. E tanulmány célkitűzése szerint az interneten zajló kommunikáció egyik sajátos jelenségével foglalkozik: az iskolában oktatott helye...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Porkoláb Ádám
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 11
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.75
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41674
LEADER 01466nab a2200193 i 4500
001 misc41674
005 20191106140442.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.75  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Porkoláb Ádám 
245 1 3 |a Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Porkoláb Ádám 
260 |c 2015 
300 |a 75-89 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 11 
520 3 |a Nyelvpedagógiai szempontból is lényegbevágó, hogy a tanárok megismerhessék diákjaik iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait, és óraterveikben értően reagáljanak erre. E tanulmány célkitűzése szerint az interneten zajló kommunikáció egyik sajátos jelenségével foglalkozik: az iskolában oktatott helyesírás szerepével a net „írott beszélt” nyelvezetében. Ehhez tíz Youtube-videó kommentárjaiból nyelvi korpuszt készítettem, amelyet a publikációm második részében elemzek. Nyelvészeti kutatásomban arra keresem a választ, hogy a manapság egyre gyorsabban változó internetes nyelvhasználati mód mennyiben változott a videomegosztók felhasználói kommentárjaiban a már leírt, majd’ egy évtizedes nyelvészeti alapvetésekhez képest. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41674/1/06.pdf  |z Dokumentum-elérés