Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban
Nyelvpedagógiai szempontból is lényegbevágó, hogy a tanárok megismerhessék diákjaik iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait, és óraterveikben értően reagáljanak erre. E tanulmány célkitűzése szerint az interneten zajló kommunikáció egyik sajátos jelenségével foglalkozik: az iskolában oktatott helye...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 11 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.75 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41674 |
LEADER | 01466nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41674 | ||
005 | 20191106140442.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.75 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Porkoláb Ádám | |
245 | 1 | 3 | |a Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban |h [elektronikus dokumentum] / |c Porkoláb Ádám |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 75-89 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 11 | |
520 | 3 | |a Nyelvpedagógiai szempontból is lényegbevágó, hogy a tanárok megismerhessék diákjaik iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait, és óraterveikben értően reagáljanak erre. E tanulmány célkitűzése szerint az interneten zajló kommunikáció egyik sajátos jelenségével foglalkozik: az iskolában oktatott helyesírás szerepével a net „írott beszélt” nyelvezetében. Ehhez tíz Youtube-videó kommentárjaiból nyelvi korpuszt készítettem, amelyet a publikációm második részében elemzek. Nyelvészeti kutatásomban arra keresem a választ, hogy a manapság egyre gyorsabban változó internetes nyelvhasználati mód mennyiben változott a videomegosztók felhasználói kommentárjaiban a már leírt, majd’ egy évtizedes nyelvészeti alapvetésekhez képest. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41674/1/06.pdf |z Dokumentum-elérés |