Kihívás a közoktatásban a középiskolák közötti átjárhatóság jogi szabályozása /

A középfokú oktatás az utóbbi évtizedekben teljesen átalakult. Az oktatásügynek válaszolnia kellett a társadalom és a gazdaság növekvő tudásigényére. Ennek az lett a következménye, hogy nőtt a középiskolába lépők száma, és több lett a kötelezően elvégzendő tanévek száma. Az így kialakult expanzió me...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lennerné Patkó Ildikó
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41666
LEADER 01783nab a2200181 i 4500
001 misc41666
005 20191106140438.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 2 |a Lennerné Patkó Ildikó 
245 1 0 |a Kihívás a közoktatásban  |h [elektronikus dokumentum] :  |b a középiskolák közötti átjárhatóság jogi szabályozása /  |c  Lennerné Patkó Ildikó 
260 |c 2015 
300 |a 115-126 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 1 
520 3 |a A középfokú oktatás az utóbbi évtizedekben teljesen átalakult. Az oktatásügynek válaszolnia kellett a társadalom és a gazdaság növekvő tudásigényére. Ennek az lett a következménye, hogy nőtt a középiskolába lépők száma, és több lett a kötelezően elvégzendő tanévek száma. Az így kialakult expanzió megváltoztatta a középiskola jellegét. Korábban felsőfokú tanulmányokra felkészítő intézményt jelentett a középfokú oktatás felső szakasza, ahol a lemorzsolódás szelekciós, homogenizáló szűrőként működött. Ezzel szemben mára a középiskolai végzettség megszerzése a munkaerőpiac alapkövetelményévé vált. A sikertelenség, az esetleges lemorzsolódás, vagy a megfelelő tudás elsajátítása nélküli továbbhaladás az egyéni életpályák alakulásában és a munkaerőpiacon problémákat eredményez (Nagy, 2008). Az oktatás feltételrendszerének javítása és a képzésben résztvevők gondolkodásának átalakulása – rugalmas iskolaváltás, nyitottság a változások irányába – hatékonyabbá teheti az adott iskolarendszert. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41666/1/EPA00011_iskolakultura_2015_01_115-126.pdf  |z Dokumentum-elérés