A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő eljárás
A Hejőkeresztúri Modell részeként ismert Komplex Instrukciós Program (K. Nagy, 2012) olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportokat képes kezelni. Az alábbi írás a program magyarországi bevezetését megelőző kutatásokat foglalja össze,...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2015
|
Series: | Iskolakultúra
25 No. 5-6 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.5-6.33 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41648 |
Summary: | A Hejőkeresztúri Modell részeként ismert Komplex Instrukciós Program (K. Nagy, 2012) olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportokat képes kezelni. Az alábbi írás a program magyarországi bevezetését megelőző kutatásokat foglalja össze, a hangsúlyt a tanulók közötti státuszrangsorra és annak kezelésére helyezve. Kitér az osztályon belüli rangsor kialakításának okaira, az osztály szociális szerkezete megváltoztatásának lehetőségére és a tanulók innovatív gondolkodásának fejlesztésére. Figyelmet fordít a többféle képesség felhasználásának szükségességére, valamint a csoport és az egyén értékelésének lehetőségére is. |
---|---|
Physical Description: | 33-46 |
ISSN: | 1215-5233 |