A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő eljárás

A Hejőkeresztúri Modell részeként ismert Komplex Instrukciós Program (K. Nagy, 2012) olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportokat képes kezelni. Az alábbi írás a program magyarországi bevezetését megelőző kutatásokat foglalja össze,...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: K. Nagy Emese
Format: Article
Published: 2015
Series:Iskolakultúra 25 No. 5-6
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.5-6.33
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41648
Description
Summary:A Hejőkeresztúri Modell részeként ismert Komplex Instrukciós Program (K. Nagy, 2012) olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportokat képes kezelni. Az alábbi írás a program magyarországi bevezetését megelőző kutatásokat foglalja össze, a hangsúlyt a tanulók közötti státuszrangsorra és annak kezelésére helyezve. Kitér az osztályon belüli rangsor kialakításának okaira, az osztály szociális szerkezete megváltoztatásának lehetőségére és a tanulók innovatív gondolkodásának fejlesztésére. Figyelmet fordít a többféle képesség felhasználásának szükségességére, valamint a csoport és az egyén értékelésének lehetőségére is.
Physical Description:33-46
ISSN:1215-5233