Anderseni motívumok Babits Mihály és Nemes Nagy Ágnes művészetében a gyermeki megismerői pozíció és a tárgyias irányultság /

Hans Christian Andersen nevét napjainkban is sokan ismerik, hiszen meséin generációk nőttek fel, sőt az általános iskolai olvasókönyvekben, tankönyvekben meséi (például A rút kiskacsa; Borsószem hercegkisasszony; A rendíthetetlen ólomkatona) 2–5. osztályos tananyagként is jelen vannak. A dán meseíró...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fűz Nóra
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 1
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.1.100
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41638
LEADER 02051nab a2200193 i 4500
001 misc41638
005 20191106140435.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.1.100  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Fűz Nóra 
245 1 0 |a Anderseni motívumok Babits Mihály és Nemes Nagy Ágnes művészetében   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a gyermeki megismerői pozíció és a tárgyias irányultság /  |c  Fűz Nóra 
260 |c 2015 
300 |a 100-114 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 1 
520 3 |a Hans Christian Andersen nevét napjainkban is sokan ismerik, hiszen meséin generációk nőttek fel, sőt az általános iskolai olvasókönyvekben, tankönyvekben meséi (például A rút kiskacsa; Borsószem hercegkisasszony; A rendíthetetlen ólomkatona) 2–5. osztályos tananyagként is jelen vannak. A dán meseíró szelleme közvetett módon tovább él a felsőbb évfolyamok, sőt a középiskolai irodalmi tananyagban is, hiszen munkássága, írói szemléletmódja még bő száz évvel később is nyomott hagyott a szépirodalomban. Andersen hatását a magyar meseírásra és tárgyias költészetre vonatkozólag több tanulmány említi, de sajnos csak puszta utalás szintjén. Lackfi János (2002, 38. o.) a Nyugat első nemzedékének tárgy-szemléletével kapcsolatban megemlíti Andersen „nagyon is jelentős hatású meséit”. Bővebben azonban ő sem fejti ki a hatás mibenlétét, pedig különösen a modern objektív líra két jeles képviselője: Babits Mihály és Nemes Nagy Ágnes művészetében lelhető fel a jellegzetes anderseni tárgyias irányultság, mentalitás. Jelen tanulmány e hatásmechanizmusba kíván bepillantást nyújtani, s ezzel együtt egyfajta mankóként szolgálni a tárgyias líra megértéséhez, mely a középiskolai tananyag része. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41638/1/EPA00011_iskolakultura_2015_01_100-114.pdf  |z Dokumentum-elérés