Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében

Napjainkban jellemzően sikerorientált megközelítés tapasztalható a tanulók iskolai előmenetelét illetően. A családi elvárások összhangban vannak azon iskolai elvárásokkal, amelyek a tanulók részéről érett, meggondolt magatartást, sikeres és önálló tanulást, képességeik és tudásuk hatékony kiaknázásá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: D. Molnár Éva
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 10
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.21
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41633
LEADER 01813nab a2200193 i 4500
001 misc41633
005 20191106140434.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.21  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 2 |a D. Molnár Éva 
245 1 0 |a Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  D. Molnár Éva 
260 |c 2015 
300 |a 21-35 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 10 
520 3 |a Napjainkban jellemzően sikerorientált megközelítés tapasztalható a tanulók iskolai előmenetelét illetően. A családi elvárások összhangban vannak azon iskolai elvárásokkal, amelyek a tanulók részéről érett, meggondolt magatartást, sikeres és önálló tanulást, képességeik és tudásuk hatékony kiaknázását tartják szem előtt. Ezzel párhuzamosan a pedagógiai kutatások hasonló területeken mozognak, a hatékony iskolai tanulás kérdése mindig is a kutatások középpontját képezte. Az utóbbi időkben egyre többen hívják fel a figyelmet az önszabályozás és az iskolai sikeresség összefonódására a korai fejlesztések kapcsán (ld. Blair, 2002; Allan, Allan, Lernera, Farringtona és Lonigana, 2015). Kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik óvodás korukban képesek érzelmeik és viselkedésük önszabályozására, könnyebben boldogulnak az iskolai kihívásokkal (Blair és Razza, 2007; Kochanska, Murray és Harlan, 2000). Ez előrevetíti az önszabályozott tanulás kutatásának fontosságát, a fejlődését befolyásoló tényezők minél alaposabb megismerését. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41633/1/03.pdf  |z Dokumentum-elérés