Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében
Napjainkban jellemzően sikerorientált megközelítés tapasztalható a tanulók iskolai előmenetelét illetően. A családi elvárások összhangban vannak azon iskolai elvárásokkal, amelyek a tanulók részéről érett, meggondolt magatartást, sikeres és önálló tanulást, képességeik és tudásuk hatékony kiaknázásá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 10 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.21 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41633 |
LEADER | 01813nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41633 | ||
005 | 20191106140434.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.21 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 2 | |a D. Molnár Éva | |
245 | 1 | 0 | |a Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében |h [elektronikus dokumentum] / |c D. Molnár Éva |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 21-35 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 10 | |
520 | 3 | |a Napjainkban jellemzően sikerorientált megközelítés tapasztalható a tanulók iskolai előmenetelét illetően. A családi elvárások összhangban vannak azon iskolai elvárásokkal, amelyek a tanulók részéről érett, meggondolt magatartást, sikeres és önálló tanulást, képességeik és tudásuk hatékony kiaknázását tartják szem előtt. Ezzel párhuzamosan a pedagógiai kutatások hasonló területeken mozognak, a hatékony iskolai tanulás kérdése mindig is a kutatások középpontját képezte. Az utóbbi időkben egyre többen hívják fel a figyelmet az önszabályozás és az iskolai sikeresség összefonódására a korai fejlesztések kapcsán (ld. Blair, 2002; Allan, Allan, Lernera, Farringtona és Lonigana, 2015). Kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik óvodás korukban képesek érzelmeik és viselkedésük önszabályozására, könnyebben boldogulnak az iskolai kihívásokkal (Blair és Razza, 2007; Kochanska, Murray és Harlan, 2000). Ez előrevetíti az önszabályozott tanulás kutatásának fontosságát, a fejlődését befolyásoló tényezők minél alaposabb megismerését. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41633/1/03.pdf |z Dokumentum-elérés |