Tanórán innen, iskolán túl a szociálpedagógiai gondolat létjogosultsága /

A premodern világból kilépő iskolát érő kritikákban a modernizációs elvárások és sajátos posztmodern kihívások torlódtak egybe már a XX. század korai éveiben is (hogy aztán a XX. század történelmi fordulatai ezt a torlódást még drámaibbá fogalmazzák). A "Pusztuljatok bilincses iskolák" Ady...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Trencsényi László
Nagy Ádám
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 10
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.10.81
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41592
LEADER 01776nab a2200205 i 4500
001 misc41592
005 20191106140431.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.10.81  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Trencsényi László 
245 1 0 |a Tanórán innen, iskolán túl  |h [elektronikus dokumentum] :  |b a szociálpedagógiai gondolat létjogosultsága /  |c  Trencsényi László 
260 |c 2016 
300 |a 81-97 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 10 
520 3 |a A premodern világból kilépő iskolát érő kritikákban a modernizációs elvárások és sajátos posztmodern kihívások torlódtak egybe már a XX. század korai éveiben is (hogy aztán a XX. század történelmi fordulatai ezt a torlódást még drámaibbá fogalmazzák). A "Pusztuljatok bilincses iskolák" Ady-féle formulája a tanúja a XX. század elején modernizációs kihívásokkal küzdő Magyarország iskolaügyének. Az értelmezések és a fejlesztési követelések jellegzetesen három irányban haladtak. Vannak irányzatok, amelyek az iskola átfogó reformjával, forradalmával válaszolnak, "új" iskolakép, Európa-szerte megannyi "új iskola" kerül a középpontba.2 Az új iskolakép megalkotói funkcióváltozással válaszoltak a kihívásra: többnyire a "bővülő" funkciók különböző változatokban megjelenő új rendszere (Freinet, 1972; Kerschensteiner, 1912; Gáspár, 1977; Loránd és Mihály, 1985) lett a jellegzetes, bár ugyancsak sajátos "megújulási" válasz volt az iskolafunkció szűkülése is (Mihály, 1980). 
700 0 1 |a Nagy Ádám  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41592/1/06.pdf  |z Dokumentum-elérés