Erőforrások és követelmények a tanári kiégés munkahelyi tényezőinek komplex vizsgálata /

A munkában való kifáradás, a naponta kapott újabb és újabb feladatok időnként minden ember számára azt a gondolatot vetik fel, hogy jobb lenne nem dolgozni, vagy valami egészen mást csinálni ahelyett, amit kell. Ha azonban minden munkanap ezzel a gondolattal indul és/vagy végződik, az már nem egysze...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Szabó Éva
Jagodics Balázs
Format: Article
Published: 2016
Series:Iskolakultúra 26 No. 11
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.11.3
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41561
LEADER 02087nab a2200205 i 4500
001 misc41561
005 20191106140417.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.11.3  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szabó Éva 
245 1 0 |a Erőforrások és követelmények   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a tanári kiégés munkahelyi tényezőinek komplex vizsgálata /  |c  Szabó Éva 
260 |c 2016 
300 |a 3-15 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 11 
520 3 |a A munkában való kifáradás, a naponta kapott újabb és újabb feladatok időnként minden ember számára azt a gondolatot vetik fel, hogy jobb lenne nem dolgozni, vagy valami egészen mást csinálni ahelyett, amit kell. Ha azonban minden munkanap ezzel a gondolattal indul és/vagy végződik, az már nem egyszerű fáradtság, hanem a kiégés kezdetére utaló jel is lehet. Számos hivatással együtt, az elmúlt évtizedek alatt a pedagógusok munkája is jelentősen átalakult. A követelmények egyre emelkednek, ami gyakran nem párosul a munkafeltételek és az életminőség javulásával, így ezt a társadalmi csoportot is jelentősen veszélyezteti a kiégés jelensége. A pedagógus fásultsága vagy kimerültsége azonban nem csupán személyes probléma. A diákok és a szülők életére is hatással van, hogy a tanárok milyen lelkesedéssel végzik a munkájukat. A pedagógusoktól elvárt magas hivatástudat és a gyakran kritikus társadalmi megítélés is szerepet játszhat abban, hogy ezen a területen viszonylag kevés hazai vizsgálatról olvashattunk az elmúlt évtizedekben. A probléma azonban jelen van, és a tudomány feladata, hogy minél mélyebben feltárja a kiégés-szindróma természetét és működését, hogy hozzásegítse a szakembereket a megelőzéshez és a probléma megoldásához szükséges ismeretekhez. 
700 0 1 |a Jagodics Balázs  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41561/1/01.pdf  |z Dokumentum-elérés