Erőforrások és követelmények a tanári kiégés munkahelyi tényezőinek komplex vizsgálata /
A munkában való kifáradás, a naponta kapott újabb és újabb feladatok időnként minden ember számára azt a gondolatot vetik fel, hogy jobb lenne nem dolgozni, vagy valami egészen mást csinálni ahelyett, amit kell. Ha azonban minden munkanap ezzel a gondolattal indul és/vagy végződik, az már nem egysze...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 11 |
mtmt: | http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.11.3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41561 |
LEADER | 02087nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41561 | ||
005 | 20191106140417.0 | ||
008 | 180706s2016 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.11.3 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabó Éva | |
245 | 1 | 0 | |a Erőforrások és követelmények |h [elektronikus dokumentum] : |b a tanári kiégés munkahelyi tényezőinek komplex vizsgálata / |c Szabó Éva |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 3-15 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 26 No. 11 | |
520 | 3 | |a A munkában való kifáradás, a naponta kapott újabb és újabb feladatok időnként minden ember számára azt a gondolatot vetik fel, hogy jobb lenne nem dolgozni, vagy valami egészen mást csinálni ahelyett, amit kell. Ha azonban minden munkanap ezzel a gondolattal indul és/vagy végződik, az már nem egyszerű fáradtság, hanem a kiégés kezdetére utaló jel is lehet. Számos hivatással együtt, az elmúlt évtizedek alatt a pedagógusok munkája is jelentősen átalakult. A követelmények egyre emelkednek, ami gyakran nem párosul a munkafeltételek és az életminőség javulásával, így ezt a társadalmi csoportot is jelentősen veszélyezteti a kiégés jelensége. A pedagógus fásultsága vagy kimerültsége azonban nem csupán személyes probléma. A diákok és a szülők életére is hatással van, hogy a tanárok milyen lelkesedéssel végzik a munkájukat. A pedagógusoktól elvárt magas hivatástudat és a gyakran kritikus társadalmi megítélés is szerepet játszhat abban, hogy ezen a területen viszonylag kevés hazai vizsgálatról olvashattunk az elmúlt évtizedekben. A probléma azonban jelen van, és a tudomány feladata, hogy minél mélyebben feltárja a kiégés-szindróma természetét és működését, hogy hozzásegítse a szakembereket a megelőzéshez és a probléma megoldásához szükséges ismeretekhez. | |
700 | 0 | 1 | |a Jagodics Balázs |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41561/1/01.pdf |z Dokumentum-elérés |