A kutatásalapú tanulás, tanítás és tanárképzés lehetőségei a fizika oktatásában
A természettudomány oktatásának alapvető módszere a kísérletezés. Fontos, hogy a tanár vagy a tanuló, vagy közösen a tanár és a tanuló végezzenek minél több és érdekes kísérletet, mérést, és ezekből vonjanak le következtetéseket. A kísérletezés minden bizonnyal javítja a tantárgy tanulói megítélését...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 3 |
mtmt: | DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.70 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41555 |
LEADER | 01931nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41555 | ||
005 | 20191106140415.0 | ||
008 | 180706s2016 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.70 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Radnóti Katalin | |
245 | 1 | 2 | |a A kutatásalapú tanulás, tanítás és tanárképzés lehetőségei a fizika oktatásában |h [elektronikus dokumentum] / |c Radnóti Katalin |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 70-80 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 26 No. 3 | |
520 | 3 | |a A természettudomány oktatásának alapvető módszere a kísérletezés. Fontos, hogy a tanár vagy a tanuló, vagy közösen a tanár és a tanuló végezzenek minél több és érdekes kísérletet, mérést, és ezekből vonjanak le következtetéseket. A kísérletezés minden bizonnyal javítja a tantárgy tanulói megítélését is. A fizika és a kémia tanulásához sokan elengedhetetlennek gondolják a feladatmegoldást is, hangsúlyozva gondolkodásfejlesztő funkcióját. Ez igényesebb feladatok esetében ténylegesen így is van, amikor nem egyszerűen a képletekbe való behelyettesítés jelenti a feladat megoldását. Azonban a kép ennél sokkal árnyaltabb. Az ismeretszerzés menete nem redukálható le ennyire. A gondolkodás fejlesztésének is vannak egyéb módszerei, melyek jobban kapcsolódnak a természet megismeréséhez. Mégpedig az olyan módszerek, amelyeknél a diákok lehetőséget kapnak arra, hogy a megismerési folyamat tényleges részesei lehessenek, és ne csak egyszerűen be kelljen fogadniuk a mások által felhalmozott ismereteket. Ennek egyik kiváló módszere a kutatásalapú tanulás, melynek elterjesztésére széleskörű nemzetközi programok is indultak. | |
700 | 0 | 1 | |a Adorjánné Farkas Magdolna |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41555/1/06.pdf |z Dokumentum-elérés |