A kutatásalapú tanulás, tanítás és tanárképzés lehetőségei a fizika oktatásában

A természettudomány oktatásának alapvető módszere a kísérletezés. Fontos, hogy a tanár vagy a tanuló, vagy közösen a tanár és a tanuló végezzenek minél több és érdekes kísérletet, mérést, és ezekből vonjanak le következtetéseket. A kísérletezés minden bizonnyal javítja a tantárgy tanulói megítélését...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Radnóti Katalin
Adorjánné Farkas Magdolna
Format: Article
Published: 2016
Series:Iskolakultúra 26 No. 3
mtmt:DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.70
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41555
LEADER 01931nab a2200205 i 4500
001 misc41555
005 20191106140415.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.70  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Radnóti Katalin 
245 1 2 |a A kutatásalapú tanulás, tanítás és tanárképzés lehetőségei a fizika oktatásában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Radnóti Katalin 
260 |c 2016 
300 |a 70-80 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 3 
520 3 |a A természettudomány oktatásának alapvető módszere a kísérletezés. Fontos, hogy a tanár vagy a tanuló, vagy közösen a tanár és a tanuló végezzenek minél több és érdekes kísérletet, mérést, és ezekből vonjanak le következtetéseket. A kísérletezés minden bizonnyal javítja a tantárgy tanulói megítélését is. A fizika és a kémia tanulásához sokan elengedhetetlennek gondolják a feladatmegoldást is, hangsúlyozva gondolkodásfejlesztő funkcióját. Ez igényesebb feladatok esetében ténylegesen így is van, amikor nem egyszerűen a képletekbe való behelyettesítés jelenti a feladat megoldását. Azonban a kép ennél sokkal árnyaltabb. Az ismeretszerzés menete nem redukálható le ennyire. A gondolkodás fejlesztésének is vannak egyéb módszerei, melyek jobban kapcsolódnak a természet megismeréséhez. Mégpedig az olyan módszerek, amelyeknél a diákok lehetőséget kapnak arra, hogy a megismerési folyamat tényleges részesei lehessenek, és ne csak egyszerűen be kelljen fogadniuk a mások által felhalmozott ismereteket. Ennek egyik kiváló módszere a kutatásalapú tanulás, melynek elterjesztésére széleskörű nemzetközi programok is indultak. 
700 0 1 |a Adorjánné Farkas Magdolna  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41555/1/06.pdf  |z Dokumentum-elérés