Aktualizált klasszikusok, avagy a legújabb populáris regényekben rejlő pedagógiai lehetőségek

Az általános és a középiskolai kötelező olvasmányok listája alig változott az utóbbi évtizedekben, a kortárs, a populáris, a gyermek- és ifjúsági irodalom továbbra is alulreprezentált az intézményes oktatásban. Egy korszerű, a közelmúlt társadalmi és kulturális változásait szem előtt tartó pedagógia...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Manxhuka Afrodita
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 6
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKOLAKULT.2016.6.67
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41535
LEADER 01517nab a2200193 i 4500
001 misc41535
005 20191106140413.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKOLAKULT.2016.6.67  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Manxhuka Afrodita 
245 1 0 |a Aktualizált klasszikusok, avagy a legújabb populáris regényekben rejlő pedagógiai lehetőségek  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Manxhuka Afrodita 
260 |c 2016 
300 |a 67-75 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 6 
520 3 |a Az általános és a középiskolai kötelező olvasmányok listája alig változott az utóbbi évtizedekben, a kortárs, a populáris, a gyermek- és ifjúsági irodalom továbbra is alulreprezentált az intézményes oktatásban. Egy korszerű, a közelmúlt társadalmi és kulturális változásait szem előtt tartó pedagógia az iskolai irodalmi kánon felülvizsgálatát, szelekcióját és kiegészítését sem mellőzheti. A tömegkommunikáció rohamos fejlődésének köszönhetően a gyerekek szubkultúráját egyre nagyobb mértékben uralja a populáris kultúra. Nem lehet őket elzárni a tömegkultúra hatásaitól, minden ilyen törekvés csak ellentétes hatást váltana ki (Kerber, 2002). A megoldást inkább az jelentheti, ha megpróbáljuk a tömegkultúrát is beemelni a tanulási-tanítási folyamatba. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41535/1/05.pdf  |z Dokumentum-elérés