A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában

A kutatásalapú tanulás oktatási gyakorlatban való elterjedésének számos feltétele van. A módszertani fejlesztésekhez elengedhetetlen, hogy empirikus bizonyítékokkal rendelkezzünk arról, hogyan hat a kutatásalapú tanulás a tanulók természettudományos tudására, gondolkodására, tanulási motivációjára,...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Korom Erzsébet
Csíkos Csaba
Csapó Benő
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 3
mtmt:DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.30
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41521
LEADER 01978nab a2200217 i 4500
001 misc41521
005 20191106140413.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.30  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Korom Erzsébet 
245 1 2 |a A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Korom Erzsébet 
260 |c 2016 
300 |a 30-42 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 3 
520 3 |a A kutatásalapú tanulás oktatási gyakorlatban való elterjedésének számos feltétele van. A módszertani fejlesztésekhez elengedhetetlen, hogy empirikus bizonyítékokkal rendelkezzünk arról, hogyan hat a kutatásalapú tanulás a tanulók természettudományos tudására, gondolkodására, tanulási motivációjára, milyen pedagógiai tudás szükséges a hatékony alkalmazásához. A feltételek közé tartozik, hogy a természettudományi tantervek támogassák az aktív tanulást, a kutatási készségek fejlesztését, rendelkezésre álljanak módszertani segédanyagok, taneszközök, fejlődjön a tanárképzés és a tanár-továbbképzés, a tapasztalatok megosztására jöjjenek létre szakmai közösségek, és a módszer ismertté, elfogadottá váljon a tanárok, a diákok és a szülők körében egyaránt. A tanulmányban a feltételek közül azokat emeljük ki, amelyekben a SAILS projekt révén hazai viszonylatban jelentős előrelépés történt. Részletesebben bemutatjuk a tananyagfejlesztés, a tanárképzési és tanár-továbbképzési programok kidolgozása, a szakmai közösség formálása terén végzett munkát, továbbá a szélesebb közönséget is megszólító szakmai rendezvényeket. 
700 0 1 |a Csíkos Csaba  |e aut 
700 0 1 |a Csapó Benő  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41521/1/03.pdf  |z Dokumentum-elérés