A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában
A kutatásalapú tanulás oktatási gyakorlatban való elterjedésének számos feltétele van. A módszertani fejlesztésekhez elengedhetetlen, hogy empirikus bizonyítékokkal rendelkezzünk arról, hogyan hat a kutatásalapú tanulás a tanulók természettudományos tudására, gondolkodására, tanulási motivációjára,...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 3 |
mtmt: | DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.30 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41521 |
LEADER | 01978nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41521 | ||
005 | 20191106140413.0 | ||
008 | 180706s2016 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.30 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Korom Erzsébet | |
245 | 1 | 2 | |a A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában |h [elektronikus dokumentum] / |c Korom Erzsébet |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 30-42 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 26 No. 3 | |
520 | 3 | |a A kutatásalapú tanulás oktatási gyakorlatban való elterjedésének számos feltétele van. A módszertani fejlesztésekhez elengedhetetlen, hogy empirikus bizonyítékokkal rendelkezzünk arról, hogyan hat a kutatásalapú tanulás a tanulók természettudományos tudására, gondolkodására, tanulási motivációjára, milyen pedagógiai tudás szükséges a hatékony alkalmazásához. A feltételek közé tartozik, hogy a természettudományi tantervek támogassák az aktív tanulást, a kutatási készségek fejlesztését, rendelkezésre álljanak módszertani segédanyagok, taneszközök, fejlődjön a tanárképzés és a tanár-továbbképzés, a tapasztalatok megosztására jöjjenek létre szakmai közösségek, és a módszer ismertté, elfogadottá váljon a tanárok, a diákok és a szülők körében egyaránt. A tanulmányban a feltételek közül azokat emeljük ki, amelyekben a SAILS projekt révén hazai viszonylatban jelentős előrelépés történt. Részletesebben bemutatjuk a tananyagfejlesztés, a tanárképzési és tanár-továbbképzési programok kidolgozása, a szakmai közösség formálása terén végzett munkát, továbbá a szélesebb közönséget is megszólító szakmai rendezvényeket. | |
700 | 0 | 1 | |a Csíkos Csaba |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Csapó Benő |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41521/1/03.pdf |z Dokumentum-elérés |